[ad_1] تقاضا و مصرف آب در قم باید مدیریت شود/ اصلاح شبکه فاضلاب شهری به گزارش شهرکریمه علی جان صادق‌پور در نشست خبری که ظهر دوشنبه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در شرکت آبفای قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد از شبکه فاضلاب شهر قم به اجرا نرسیده […]

[ad_1]

تقاضا و مصرف آب در قم باید مدیریت شود/ اصلاح شبکه فاضلاب شهری

تقاضا و مصرف آب در قم باید مدیریت شود/ اصلاح شبکه فاضلاب شهری

به گزارش شهرکریمه علی جان صادق‌پور در نشست خبری که ظهر دوشنبه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در شرکت آبفای قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد از شبکه فاضلاب شهر قم به اجرا نرسیده است، اظهار کرد: به مرور زمان و با تأمین اعتبارات کار ساخت حجم باقیمانده شبکه انجام می‌شود.

وی با عنوان اینکه ۷۵۰ هزار اشتراک در شرکت آبفای استان قم فعال است، تصریح کرد: باوجود محدودیت‌های اعتباری که وجود دارد این شرکت به خدمات رسانی بی وققه اهتمام دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قم در ادامه سخنان خویش به ادغام شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره و بیان کرد: با این اقدام تمامی فعالیت مربوط به آب و فاضلاب شهر و روستایی قم در قالب یک مجموعه واحد شکل گرفت و کل امور مربوط به تقسیم وظایف جدید به‌سرعت انجام شد و اکنون در بحث منابع مالی، نیروی انسانی و تجهیزات شاهد بهره‌وری بیشتر هستیم.

مشکلات تأمین آب چند روستای قم برطرف شد

وی با اشاره به اینکه مشکلات تأمین آب چند روستای استان قم در روزهای اخیر برطرف شد، عنوان کرد: مشکل تأمین آب این روستاها با استفاده از ظرفیت آب استان برای حل مشکل آن‌ها اقدام شد.

صادق پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت آبفای استان قم پس از دانشگاه علوم پزشکی برای مهار ویروس کرونا مشغول خدمات رسانی به مردم بود، گفت: برای جلوگیری از انتقال بیماری حداکثر شاخص کلرزنی در آب آشامیدنی انجام شد و در موضوع فاضلاب هم اقدامات بسیاری برای جلوگیری از انتقال احتمالی آلودگی صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته طرح‌های خوبی از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شماره ۲ قم، حفر ۹ حلقه چاه و ایجاد ۶۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب و اقدامات اساسی برای افزایش تاب‌آوری خطوط انتقال در قم انجام شد، تصریح کرد: اکثر آب مورد نیاز قم از خارج استان تأمین می‌شود و ما نمی‌توانیم به منابع داخلی متکی باشیم، بنابراین باید در نحو مصرف و مدیریت تقاضا با مشارکت فعال مردم تلاش کنیم.

سرانه مصرف آب در قم باید با زیر ۱۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر برسد

مدیرعامل شرکت آبفای استان قم در ادامه سرانه مصرف آب در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: سرانه مصرف آب در قم حدود ۱۶۰ لیتر برای هر نفر در طول شبانه‌روز است که این حجم مصرف باید به زیر ۱۰۰ لیتر برسد.

وی با بیان اینکه سالانه شاهد افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب در قم هستیم، عنوان کرد: این میزان باید مدیریت شود تا در آینده با چالش جدی در موضوع تأمین آب مواجه نشویم که برای این موضوع نیازمند فرهنگسازی در جامعه هستیم.

صادق پور به اصلاح شبکه فاضلاب شهر قم اشاره و بیان کرد: ۳۰۰ کیلومتر از لوله‌های فاضلاب سیمانی است که با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم که ۱۲۰ کیلومتر آن را به سرعت اصلاح کنیم.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]