[ad_1] جنس کار مدیران قمی باید پاسخگویی به اصحاب رسانه باشد به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر امروز در آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات،خبرگزاری و پایگاه‌های خبری استان قم در تالار شهید آوینی در اداره کل ارشاد قم اظهار داشت: جنس کار مدیران قمی باید پاسخگویی دقیق به اصحاب رسانه باشد، در این زمینه شورای […]

[ad_1]

جنس کار مدیران قمی باید پاسخگویی به اصحاب رسانه باشد

جنس کار مدیران قمی باید پاسخگویی به اصحاب رسانه باشد

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر امروز در آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات،خبرگزاری و پایگاه‌های خبری استان قم در تالار شهید آوینی در اداره کل ارشاد قم اظهار داشت: جنس کار مدیران قمی باید پاسخگویی دقیق به اصحاب رسانه باشد، در این زمینه شورای روابط عمومی‌ها در قم تشکیل شد تا طبق رسالتشان پاسخگو باشند.

استاندار قم افزود: اقتضای عصر ارتباطات، پاسخگویی است در دنیای امروز باید پابه‌پای ارتباطات پیش برویم و رسانه نقش مهمی در تحقق این اهداف دارد.

وی تصریح کرد: ازنظر شکاف‌های اقتصادی تقسیم‌بندی‌هایی در جهان مرسوم بود و جهان اول، دوم و سوم و یا شرق و غرب تبدیل به تقسیم‌بندی بر اساس تولید و گردش و مصرف اطلاعات شده است.

سرمست بیان کرد: ما در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات به سر می‌بریم و در صحنه داخلی و بین‌المللی، ارتباط میان دولت و ملت و نفوذپذیری مرزها واقعیت یافته است و در عرصه دیپلماسی رسمی با دیپلماسی نوین فرهنگی روبه‌رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد:در قم نیاز به بازتعریف و بازاندیشی داریم و ازنظر ارتباطات و مطبوعات باید همگام با بعد ملی و بین‌المللی حرکت کنیم، چراکه هر خبر و رویداد در قم، بعد بین‌المللی پیدا می‌کند و نشان می‌دهد رسالت اصحاب رسانه فراتر از میانگین کشور است.

استاندار قم افزود: در کشور و قم اصحاب مطبوعات افسران جنگ رسانه‌ای هستند و در شرایطی که تمام عرصه بین‌المللی علیه تمامیت و کلیت حیثیت نظام ما بسیج شده است به‌صورت همدلانه و یکپارچه باید در این جنگ رسانه‌ای ایفای نقش کنیم.

وی تصریح کرد: نباید بگذاریم برخی از مسائل حاشیه‌ای و ژورنالیستی سبب کدر و خدشه‌دار شدن فضای سیاسی شود، چرا که برخلاف مصالح نظام است البته این سخن به معنای نادیده گرفتن گردش آزاد اطلاعات و فضای رسانه‌ای نیست.

سرمست بیان کرد: در سطح استان و در گذر زمان اصحاب رسانه واقعاً در سطح کلان همراهی داشتند و این رسالت سختی‌ها و تنگناهای خاص خود را دارد، ولی سیاست ما حمایت از این صنف است، خانه مطبوعات و تشکل‌هایی که وظیفه‌ دارند مورد حمایت ما هستند ولی مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران باید مورد توجه ویژه‌ای باشد.

وی عنوان کرد: این تشکل‌های مدنی قابل‌ احترام هستند و اداره کل ارشاد باید پشتیبان مطالبات اصحاب رسانه باشند و تشکل‌های صنفی نیز در حمایت از صحاب رسانه به‌طور جدی وارد شوند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: قم به معنای واقعی با روشنگری و آگاه بخشی و همدلی اصحاب رسانه بسیاری از بحران‌ها را پشت سر گذاشته و این افتخار بزرگی برای نظام است.

وی در پایان با اشاره به جایگاه اصحاب رسانه در رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مسئولیت مدیریت استان حمایت از این صنف است تا بتوانیم در کنار هم به آرامش و اعتدال و امنیت بیشتری دست‌یابیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]