بهرام سرمست عصر امروز در جلسه شورای اداری که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: آمادگی‌های مدیران استانی تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت.

[ad_1]

حفظ اشتغال موجود و احیای واحدهای راکد اولویت اقتصادی قم در سال جدید است

 

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست عصر امروز در جلسه شورای اداری که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: آمادگی‌های مدیران استانی تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر برنامه استان در تجلیل از مقام ایثارگران افزود: شورای مشورتی ایثارگران به‌زودی در استان قم تشکیل می‌شود. در حال حاضر استان قم آماده برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان می‌شود.

استاندار قم تلاش در مسیر رفع مشکلات و مدیریت بحران را وظیفه ذاتی مدیران دستگاه‌های مختلف دانست و ادامه داد: خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی و مدیریت بحران وظیفه مدیران استانی بوده و نباید بیش‌ازحد این مسئله را بزرگ و یا پررنگ جلوه داد.

سرمست با ابراز رضایت نسبی از اقدامات انجام‌شده در مسیر خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی اضافه کرد: اقدامات مدیریت بحران و ستاد تسهیلات زائران در مسئله استقبال از مسافران نوروزی و کنترل سیلاب‌ها درمجموع ارزنده و قابل‌توجه بوده است.

استاندار گفت: برای امدادرسانی بهتر به سیل‌زدگان مردم استان لرستان “مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم” که بومی استان لرستان است برای امدادرسانی درست و دقیق به این استان گسیل داده‌شده است.

وی با انتقاد از برخی ناهماهنگی‌های انجام‌شده در مسیر امدادرسانی و ارسال کمک به استان‌های سیل‌زده کشور اضافه کرد: کمک‌های مردمی استان قم به دو استان لرستان و گلستان باید به‌صورت ساماندهی شده و نظام‌مند ارسال شود.

سرمست با اشاره به وضعیت حساس جامعه در شرایط فعلی، تأکید کرد: پرهیز از حاشیه و از آب گل‌آلود ماهی گرفتن را تمام مدیران و جناح‌های سیاسی باید کنار گذاشته و بدون تعصبات سیاسی به امر خدمات‌رسانی مشغول شوند.

استاندار قم عنوان کرد: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده از ۲۰ فروردین‌ماه موج جدید بارندگی وارد استان قم می‌شود. آمادگی‌های استان برای مهار سیلاب در موج جدید بارندگی باید حفظ و تقویت شود. ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران استانی به‌زودی انجام می‌شود. افزایش اشتغال و رونق تولید در اولویت تمام تصمیمات استانی در سال جدید قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم عملیاتی شدن سیاست راهبردی “رونق تولید” گفت: رونق تولید را تمام دستگاه‌های استانی باید به‌عنوان رویکرد اصلی خود مورد اهتمام قرار دهند. حفظ اشتغال موجود و رفع موانع رکود و نیمه تعطیلی واحدهای تولیدی از رویکردهای اصلی استان در سال جدید است.

سرمست ابراز کرد: احیای واحدهای تعطیل از دیگر رویکردهای مهم استان در سال جدید است. آرامش و امنیت سرمایه‌گذاری دو پیش‌شرط مهم در عملیاتی شدن سیاست کلان رونق تولید است. انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی نباید به مانعی در از بین رفتن آرامش در استان تبدیل‌شده و اختلافات سیاسی سایه‌ای برای آرامش اقتصادی استان بیفکند.

استاندار قم با اتمام‌حجت به دستگاه‌های استانی در حذف روش‌های سخت‌گیرانه در مسیر تولید و اشتغال استان اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها به‌ویژه بانک‌ها، سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، تأمین اجتماعی، � اداره کل مالیاتی و اداره کل گمرک باید سیاست‌های خود را در راستای تسهیل در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری جهت دهند.

وی عنوان کرد: تولیدکنندگان تولید کالای باکیفیت را در سیاست‌های تولیدی خود قرار دهند، درصورتی‌که تولیدکنندگان داخلی کالای باکیفیتی تولید نکنند امکان عملیاتی شدن رویکرد کلان رونق تولید ممکن نمی‌شود. از جلسات بعدی شورای اداری باید دستگاه‌های اداری گزارش کار ارائه داده و مردم را نسبت به اقدامات انجام‌شده آگاه سازند.

سرمست تأکید کرد: تمام دستگاه‌های استانی باید برنامه ملاقات با مردم داشته باشند، کمیته‌های نظارت استانداری نسبت به ملاقات مردمی دستگاه‌های استانی و بازدیدهای میدانی و خودداری از پشت‌میزنشینی ورود جدی خواهد کرد.

وی ادامه داد: برش استانی” رونق تولید” به‌زودی تدوین‌شده و در آن وظایف دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت مجزا معرفی و ابلاغ خواهد شد. امسال همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید در استان قم برگزار خواهد شد.برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باید به دنبال سرمایه‌گذاران جدید بود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]