[ad_1] خطبه‌های حضرت زینب(س) سبب ترویج واقعه عاشورا شد به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ حبیب الله فرحزاد در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹دی که در شبستان امام خمینی (ره)حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: ذکر زیاد داریم ولی هیچ ذکری برتر از صلوات محمد و آل محمد وجود دارد. وی افزود: بشارت‌های زیادی درباره صلوات وجود […]

[ad_1]

خطبه‌های حضرت زینب(س) سبب ترویج واقعه عاشورا شد

خطبه‌های حضرت زینب(س) سبب ترویج واقعه عاشورا شد

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ حبیب الله فرحزاد در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹دی که در شبستان امام خمینی (ره)حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: ذکر زیاد داریم ولی هیچ ذکری برتر از صلوات محمد و آل محمد وجود دارد.

وی افزود: بشارت‌های زیادی درباره صلوات وجود دارد و اینکه انسان هرکسی را دوست دارد با وی محشور می‌شود و کسی که جان‌ودل خود را با صلوات مأنوس کند دارای ارزش بسیار زیادی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه صلوات تصریح کرد:پیامبر(ص) فرمودند نزدیک‌ترین افراد روز قیامت به من کسانی هستند که در دنیا بر محمد و آل محمد زیاد صلوات می‌فرستند.

فرحزاد ادامه داد:در روایت داریم اگر کسی این‌قدر نماز بخواند که کمرش خم شود و همه اموالش را به فقرا بدهد ولی بگوید که امام به‌حق را قبول ندارم و امام زمان(عج) و امیرالمؤمنین(ع) را قبول نداشته باشد با صورت به جهنم پرتاب می‌شود، کسی که امام زمان(عج) خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت بیان کرد: بصیرت موضوع بسیار مهمی است ، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند ابتدا حق را بشناس و سپس اهل حق را بشناس،اگر حق را بشناسیم هیچ‌گاه گمراه نمی‌شویم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر روز قیامت پرسیده شود که امام تو چه کسی است و گفته شود که امیرالمؤمنین(ع) و امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) به بهشت می‌رویم، ما را به ۱۲ امام سپردند و هرچه می‌گویند بایدانجام دهیم، هرکسی با ۱۴ معصوم دشمن است حتی فرزند ما باشد ما نیز با وی دشمن هستیم.

فرحزاد بابیان اینکه راست‌گویی وامانت داری شاخص اصلی انسان مومن است، بیان کرد: قرآن و اهل‌بیت(ع) همواره با یکدیگر هستند و قرآن حق محض و امیرالمؤمنین (ع)حق محض است، نور الهی روشن است و گاهی خودمان خود را گول‌زده و حق را انکار می‌کنیم.

وی گفت:معیار این است که اعتقادات ما درست باشد و همچنین اخلاق خوبی داشته باشیم و دروغ نگفته و اهل مال حرام نباشیم، طول دادن رکوع وسجود شمارا گول نزند و باید به راست‌گویی و امانت‌داری توجه داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت امانت‌داری در دین اسلام  بیان کرد: خداوند همه عالم را در اختیار امام معصوم گذاشته و نظام عالم هستی در اختیار امام معصوم است چون امین خدا هستند و سرسوزنی سوءاستفاده نمی‌کنند.

فرحزاد با اشاره به لزوم حرکت در مسیر معصومین(ع) عنوان کرد:پیامبر(ص) فرمود حق با علی و علی هم با حق است یعنی امیرالمؤمنین(ع) همیشه حق‌گرا است، رسول خدا ما را به امیرالمؤمنین سپردند.

وی با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد حضرت زینب(س) ادامه داد: حضرت زینب(س) هفت معصوم را زیارت کرده است و جایگاه بالایی دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: معنای زینب یعنی زینت پدر چون به امیرالمؤمنین(ع) زینت داده است و درراه خدا کم نگذاشت و همه هستی خود را درراه خداداد.

فرحزاد با اشاره به نقش حضرت زینب در واقعه کربلا گفت: نطق گوهربار حضرت زینب(س) سبب ترویج واقعه عاشورا شد و در شام امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) خطبه‌خوانی کردن و به تبیین واقعه عاشورا پرداختند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]