[ad_1] ریشه کنی بی سوادی در بین اتباع خارجی در قم به گزارش شهرکریمه عباس شیرمحمدی با اشاره به وضعیت تحصیل فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز اظهار کرد: فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب که اجازه دادند اتباع خارجی غیرمجاز به صورت رایگان در مدارس تحصیل کنند، یک انقلاب در عرصه آموزش به اتباع خارجی در ایران […]

[ad_1]

ریشه کنی بی سوادی در بین اتباع خارجی در قم

ریشه کنی بی سوادی در بین اتباع خارجی در قم

به گزارش شهرکریمه عباس شیرمحمدی با اشاره به وضعیت تحصیل فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز اظهار کرد: فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب که اجازه دادند اتباع خارجی غیرمجاز به صورت رایگان در مدارس تحصیل کنند، یک انقلاب در عرصه آموزش به اتباع خارجی در ایران بود و اکنون فرزندان اتباع خارجی غیرمجاز هم در مدارس آموزش داده می‌شوند.

وی ادامه داد: کلاس‌های نهضت سوادآموزی برای اتباع خارجی بی سواد  قم برگزار می‌شود، اگر پنج یا ۱۰ تبعه خارجی بی سواد در قم جمع شوند، برای آن‌ها معلم برای سوادآموزی به صورت رایگان در نظر گرفته شده و به آن‌ها کتاب‌های آموزشی می‌دهیم.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان قم افزود: شرط با سوادی اتباع خارجی بی سواد در استان، وجود اراده برای سوادآموزی در خود آن‌ها است، سال گذشته چهار هزار و ۲۷۶ مهاجر افغانستانی در کلاس‌های نهضت سوادآموزی در قم شرکت کردند.

شیرمحمدی تصمیم مدیریت استان قم را ریشه کنی بی سوادی در اتباع خارجی در این استان دانست و تصریح کرد: این اراده به صورت جدی در اداره کل اتباع خارجی و آموزش و پرورش استان قم وجود دارد، تعلیم و تربیت جزو اهداف نظام جمهوری اسلامی است و نباید به هیچ وجه در استان قم اجازه بدهیم که کسی بی سواد باقی بماند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان قم خاطرنشان کرد: زمانی که اتباع خارجی بی سواد برای دریافت کارت آمایش و خدمات به این اداره کل مراجعه می‌کنند، آن‌ها را برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی راهنمایی می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]