[ad_1] زمانی مسوول انجمن سافت‌بال قم شد به گزارش شهرکریمه سافت‌بال یکی از رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان و ویژه بانوان است و قم یکی از استان‌های موفق در این رشته به شمار می‌رود، رشته‌ای که در سال‌های اخیر میزبانی رقابت‌های لیگ ایران را نیز تجربه کرده و در بین بانوان قمی علاقمندان […]

[ad_1]

زمانی مسوول انجمن سافت‌بال قم شد

زمانی مسوول انجمن سافت‌بال قم شد

به گزارش شهرکریمه سافت‌بال یکی از رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان و ویژه بانوان است و قم یکی از استان‌های موفق در این رشته به شمار می‌رود، رشته‌ای که در سال‌های اخیر میزبانی رقابت‌های لیگ ایران را نیز تجربه کرده و در بین بانوان قمی علاقمندان زیادی دارد.

در واقع سافت‌بال ورزشی گروهی محسوب می‌شود که از بیس‌بال گرفته شده و در برخی کشورها طرفداران بسیار زیادی دارد، رشته‌ای که توپ آن به قطر ۲۸ تا ۳۰/۵ سانتیمتر است و با چوبی شبیه دایره و نرم که سافت‌بالیست‌ها آن را بت می‌نامند به توپ اختصاصی آن ضربه زده می‌شود.

رقابت‌های جهانی این رشته هر چهار سال به انجام می‌رسد، رشته‌ای که تا دهه ۱۳۸۰ در کنار بیس‌بال به عنوان یک فدراسیون مستقل فعال بود اما اکنون به یک انجمن در فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کند و با توجه به اینکه بانوان ایرانی در آن فعال هستند رونق قابل توجهی پیدا کرده است.

این رشته در دو دهه اخیر با حضور پرتلاش یک بانوی موفق در ورزش قم به نام ندا زمانی همچنان در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارد، کسی که از سال ۱۳۹۰ که فدراسیون انجمن‌های ورزشی شکل گرفت و قم نخستین هیأت استانی این فدراسیون بود، مسوولیت نایب‌رئیسی بانوان هیأت انجمن‌های ورزشی قم را بر عهده دارد.

زمانی علاوه بر سافت‌بال، رشته‌های دیگری همچون طناب‌کشی، سپک‌تاکرا، راگبی، کریکت و چندین رشته ورزشی زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی را در بخش بانوان این هیأت مدیریت می‌کند و خود نیز یکی از مربیان با سابقه حال حاضر و بازیکنان موفق سابق والیبال قم به شمار می‌رود که تجربه حضور در لیگ‌های معتبر کشور را دارد.

به دنبال تصمیم فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای انتصاب مسوول کمیته سافت‌بال هیات‌های استانی و به پیشنهاد سعید توکلی رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم، خانم ندا زمانی به واسطه سال‌ها تجربیات ارزنده در ورزش بانوان قم به ویژه نزدیک به یک دهه تجربه و سابقه در این هیأت ورزشی، مسوول کمیته سافت‌بال هیأت قم شد.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]