×
×

شهرکریمه – سالیانه ۵ هزار چکاپ بارداری به صورت رایگان برای بانوان قمی انجام می شود

  • کد نوشته: 20967
  • [ad_1] سالیانه ۵ هزار چکاپ بارداری به صورت رایگان برای بانوان قمی انجام می شود به گزارش شهرکریمه حسن ایزانلو در جلسه شورای راهبردی ثبت‌احوال که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد،اظهار داشت: شاخص مرگ مادر در هنگام زایمان ۳ مورد بود درحالی‌که درگذشته ۷ مورد بوده است. وی بابیان اینکه میزان مرگ‌ومیر زنان […]

    شهرکریمه – سالیانه ۵ هزار چکاپ بارداری به صورت رایگان برای بانوان قمی انجام می شود
  • [ad_1]

    سالیانه ۵ هزار چکاپ بارداری به صورت رایگان برای بانوان قمی انجام می شود

    سالیانه ۵ هزار چکاپ بارداری به صورت رایگان برای بانوان قمی انجام می شود

    به گزارش شهرکریمه حسن ایزانلو در جلسه شورای راهبردی ثبت‌احوال که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد،اظهار داشت: شاخص مرگ مادر در هنگام زایمان ۳ مورد بود درحالی‌که درگذشته ۷ مورد بوده است.

    وی بابیان اینکه میزان مرگ‌ومیر زنان هنگام زایمان در استان کاهش پیداکرده است،تصریح کرد: محصولات آموزشی رایگان برای ترویج فرزند آوری سالم، پیشگیری از ناباروری و آموزش‌های پس از ازدواج را توزیع کردیم.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه شاخص ناباروری به دلیل سبک زندگی و تغذیه، بالاتر از میانگین جهانی است،گفت: درگذشته کلاس‌های آموزش ازدواج دو ساعت بود اما در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این آموزش به ۶ ساعت رسیده است.

    ایزانلو با اشاره به دوره‌های آموزشی ازدواج در قم ادامه داد: این آموزش‌ها در زمینهٔ زناشویی، حقوقی، روان‌شناسی و احکام است، باید آموزش‌های ازدواج به آموزش‌های حین ازدواج خلاصه نشود و آموزش‌ها پس از ازدواج هم تداوم داشته باشد.

    وی با اشاره به اهمیت فرزند آوری ادامه داد: همایش و کلاس‌هایی را برای تشویق به ازدواج و فرزند آوری برگزار و سیاست‌های جمعیتی را برای پزشکان و کارشناسان برگزار کردیم.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: سالیانه پنج هزار مورد چکاپ بارداری به‌صورت رایگان برای بانوان در استان انجام می‌شود.

    ایزانلو با اشاره به شاخص رضایتمندی از زندگی زناشویی بیان کرد: میانگین کشور ۵۲ درصد بود که این شاخص در قم ۵۰ درصد است و بالاترین شاخص رضایتمندی در سیستان با ۶۱ درصد و کمترین شاخص رضایت در البرز در ۴۵ درصد است.

    وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت کشور در سن جوانی و میان‌سالی است،خاطرنشان کرد: دوره جمعیتی ایران از ۸۵ شروع شد و تا ۴۰ سال ادامه دارد، باید منابع به سمت اشتغال و ازدواج برود و از بهره وری این جمعیت استفاده کنیم.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.