[ad_1] شبکه اضطراری فاضلاب پردیسان قم تا پایان سال تکمیل می‌شود به گزارش شهرکریمه علی جان صادق پور ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه این شرکت در بین ارگان‌های خدمات رسان اظهار داشت: حتی تحریم‌ها هم نتوانست مانع خدمات‌رسانی […]

[ad_1]

شبکه اضطراری فاضلاب پردیسان قم تا پایان سال تکمیل می‌شود

شبکه اضطراری فاضلاب پردیسان قم تا پایان سال تکمیل می‌شود

به گزارش شهرکریمه علی جان صادق پور ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه این شرکت در بین ارگان‌های خدمات رسان اظهار داشت: حتی تحریم‌ها هم نتوانست مانع خدمات‌رسانی این شرکت به مردم شده و حتی یک ساعت قطعی خدمات نداشته‌ایم.

وی با یادآوری خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قم از سال ۷۱ افزود: ارائه خدمات همیشه و به‌صورت مستمر جریان داشته اما در بعضی از حوزه‌ها مانند انشعاب فاضلاب، احداث تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، احداث مخازن، تولید برق تجدید پذیر، توسعه سامانه تله‌متری، سامانه GPS و ساخت آزمایشگاه‌های پیشرفته در این مدت به عدد قابل قبولی رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸  اشاره و تصریح کرد: ۲۰۲ کیلومتر توسعه شبکه آب، ۱۱۸ کیلومتر اصلاح شبکه آب، ۲۶۵ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، فروش بیش از ۸۴ هزار انشعاب آب و فاضلاب  نمونه‌ای از اقدامات انجام‌شده طی این سال‌ها بوده است.

وی در ادامه مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته را نیز بیان کرد و گفت: اجرای ۱۵ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۱۴۰ میلیارد تومان از قبیل افتتاح ساختمان کلرزنی، تکمیل پروژه بانک توسعه اسلامی، راه‌اندازی سایت انرژی خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات، اجرای ۹۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب، نصب ۲۷ هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب، اجرای پروژه فاضلاب پردیسان حدود ۳۰ کیلومتر، تعدادی از اقدامات انجام‌شده در سال گذشته بوده است.

صادق‌پور با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی و استفاده بیش از ۹۰ درصدی از تجهیزات ساخت داخل ادامه داد: ساخت اسکروپمپ فاضلاب بومی به تعداد ۴ دستگاه، ساخت اسلاج اسکرین، تعمیر و بازسازی مخازن ذخیره، آغاز عملیات سه پروژه استفاده از آب خاکستری و تکمیل مطالعات فاضلاب شهرهای سلفچگان، کهک و دستجرد از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

وی سپس به تشریح پروژه‌های در حال اجرا پرداخت و بیان کرد: اجرای خط اضطراری فاضلاب مسکن مهر با پیشرفت ۲۰ درصدی، تکمیل تصفیه‌خانه ۵۰ هزار مترمکعبی با پیشرفت ۹۷ درصدی، پروژه ۶۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب، ۸ کیلومتر اجرای فاینانس داخلی و حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه در شهرهای قم از پروژه‌های در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی واگذارشده به شرکت آب و فاضلاب استان قم از طرف ستاد اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: احداث نیروگاه برق‌آبی سالاریه به ظرفیت ۴۳۰ وات، احداث سایت فتوولتائیک در شهرک شکوهیه، استفاده از گاز تولیدی تصفیه‌خانه جهت تولید برق و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در بازچرخانی آب خاکستری  در دست اجرا است.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۹ نیز اشاره و از خبرنگاران خواست با پیگیری برنامه‌ها عامل تسریع در اجرای پروژه‌ها شده و خاطرنشان کرد: ازجمله پروژه‌های تعریف‌شده در سال ۹۹ استفاده از ظرفیت تولید گاز تصفیه‌خانه شماره یک، افزایش ۱۲ هزار انشعاب فاضلاب، آغاز عملیات تصفیه‌خانه پردیسان است.

صادق‌پور ادامه داد: تکمیلی تأسیسات تله‌متری، احداث یک باب مخزن آب در شهر کهک، ارتقاء سطح آموزش پرسنل و مدیران شرکت، توسعه مکانیزاسیون و فرآیند‌های شرکت، استقرار مدیریت دانش، ارتقاء پاسخ‌گویی شفاف و مقابله با فساد اداری و راه‌اندازی نرم‌افزار تحلیل حوادث و تعمیرات از دیگر پروژه‌های سال ۹۹ است.

وی در پایان با ابراز خرسندی از اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته گفت: کسب رتبه نخست در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، کسب رتبه نخست در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان قم، کسب رتبه برتر در حوزه اطلاعات مکانی GIS و حوزه آمار و فناوری اطلاعات از سوی مدیرعامل آبفای کشور بخشی از افتخارات شرکت آب و فاضلاب استان قم دریک سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]