[ad_1] صرفه جویی ۸۰ مگاواتی برق در قم/ تلاش برای جلوگیری از خاموشی به گزارش شهرکریمه مهدی آهنین پنجه در نشست خبری که ظهر دوشنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در شرکت آبفای قم برگزار شد، با اشاره به مصرف برق در استان قم، اظهار کرد: حوزه صنعت یک درصد […]

[ad_1]

صرفه جویی ۸۰ مگاواتی برق در قم/ تلاش برای جلوگیری از خاموشی

صرفه جویی ۸۰ مگاواتی برق در قم/ تلاش برای جلوگیری از خاموشی

به گزارش شهرکریمه مهدی آهنین پنجه در نشست خبری که ظهر دوشنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در شرکت آبفای قم برگزار شد، با اشاره به مصرف برق در استان قم، اظهار کرد: حوزه صنعت یک درصد مشترکین استان است که ۳۰ درصد انرژی برق توزیعی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه درصد مصرف انرژی برق در صنعت نشان دهنده حرکت قم به سمت صنعتی شدن است، تصریح کرد: ۵۷۴ هزار مشترک در قم در بخش خانگی، صنعتی، کشاورزی و سایر اقشار از خدمات شرکت برق بهره می‌برند که بخش خانگی با داشتن ۸۰ درصد مشترکین نیز ۳۶ درصد میزان مصرف را به خود اختصاص داده‌است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم ادامه داد: بخش کشاورزی نیز کمتر از یک درصد مشترکان را به خود اختصاص داده است که ۱۲.۲ درصد مصرف را دارند و در بخش تجاری هم که ۱۳.۶ دهم درصد مشترکین ۹.۷ دهم درصد انرژی برق توزیعی استان را مصرف می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عبور از خط قرمز موجب خاموشی در استان می‌شود، هشدار داد: باید مراقب باشیم تا از خط قرمز پیک مصرف عبور نکنیم تا دچار خاموشی نشویم.

آهنین پنجه با بیان اینکه برای سال جاری ۸۰ مگاوات صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف مصرف برق استان هدف‌گذاری شده است، عنوان کرد: در حوزه کاهش تلفات و میزان خاموشی‌ها نیز شرکت توزیع نیروی برق استان قم بهتر از هدف‌گذاری صورت گرفته عمل کرده است.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]