[ad_1] فاز آزمایشی سامانه تعاملی شاخه امسال راه‌اندازی می‌شود به گزارش شهرکریمه همایون یزدان‌پناه یک حرکت کاربردی و مهم در ستاد شهر هوشمند را راه اندازی سامانه شاخه به عنوان شبکه ارتباط الکترونیکی خدمات شهر دانست و گفت: هر شهروندی که در این سامانه ثبت نام می‌کند وارد شبکه تعاملی با دستگاه‌های شهر می‌شوند و […]

[ad_1]

فاز آزمایشی سامانه تعاملی شاخه امسال راه‌اندازی می‌شود

فاز آزمایشی سامانه تعاملی شاخه امسال راه‌اندازی می‌شود

به گزارش شهرکریمه همایون یزدان‌پناه یک حرکت کاربردی و مهم در ستاد شهر هوشمند را راه اندازی سامانه شاخه به عنوان شبکه ارتباط الکترونیکی خدمات شهر دانست و گفت: هر شهروندی که در این سامانه ثبت نام می‌کند وارد شبکه تعاملی با دستگاه‌های شهر می‌شوند و با این عضویت اطلاعات مکانی هر شهروند مشخص شده و اگر شهرداری با مردم آن منطقه نیاز به ارتباط داشته باشد یا بالعکس پیغام‌ها رد و بدل می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کار شهرداری از طریق روابط عمومی و با استفاده از ابزار تبلیغاتی گاها صورت می‌گیرد اما با این سامانه به عنوان مثال اگر قرار است در یک منطقه روکش آسفالت انجام شود روی تلفن همراه شهروندان آن منطقه که در سامانه عضو هستند اطلاع‌رسانی می‌شود.

یزدان‌پناه کارایی دیگر سامانه شاخه را ارائه خدمات گسترده الکترونیک عنوان و تصریح کرد: این سامانه مثل برخی شبکه‌های اجتماعی خدمات الکترونیک شهری همچون پرداخت عوارض، پرداخت هزینه‌بها  و غیره را ارائه خواهد کرد و تبدیل به شهر مجازی هوشمند قم خواهد شد.

وی گفت: حتی پیش‌بینی شده بخش خصوصی و نهادهای خدمات رسان دیگر شهر نیز در این فضا حضور داشته باشند و این فضا فرصتی خواهد شد که بازدهی بالاتری با کاهش هزینه‌های چاپ، کاغذ و غیره داشته باشیم.

یزدان‌پناه تصریح کرد: این سامانه قابلیت بازخوردگیری و گزارش گیری نیز دارد و می‌توان با این کار اطلاعات بسیار مطلوبی برای تصمیم‌گیری مدیران را به دست آورد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با تاکید بر اینکه با این کار به سمتی می‌رویم که مدیریت شهر هوشمند شود گفت: با استفاده از این شبکه تخصصی خدمات الکترونیکی شهر هدف قم هوشمند را پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امسال فاز آزمایشی این سامانه راه‌اندازی خواهد شد و به مرور خدمات آن توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]