[ad_1] متروی قم ریل گذاری شد/ «تامین اعتبار» مهم‌ترین مشکل مونوریل به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی عصر شنبه در نشست خبری استاندار قم که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با تاکید براینکه اولویت استانداری بر تمام شدن پروژه های نیمه کاره است، عنوان کرد: هر سال حدود ۲۰۰ تا […]

[ad_1]

متروی قم ریل گذاری شد/ «تامین اعتبار» مهم‌ترین مشکل مونوریل

متروی قم ریل گذاری شد/ «تامین اعتبار» مهم‌ترین مشکل مونوریل

به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی عصر شنبه در نشست خبری استاندار قم که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با تاکید براینکه اولویت استانداری بر تمام شدن پروژه های نیمه کاره است، عنوان کرد: هر سال حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ پروژه در مدت زمان ۶ ماه افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد که امسال نیز ۲۱۱ پروژه به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه ها با مبالغ کمتری افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد، تصریح کرد: اما این پروژه ها رضایتمندی اجتماعی را در مناطق شهری و روستایی به دنبال دارد.

معاون استاندار قم با عنوان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی چند ماهه پروژه های عمرانی شد، گفت: پروژه ها در قم از اردیبهشت دوباره آغاز به کار کردند و در حال حاضر هیچ پروژه تعطیل شده در قم نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود کادر درمانی در قم اشاره و بیان کرد: افتتاح و بهره برداری سه بیمارستان در طول چند سال مهمترین عامل کمبود کادر درمانی در قم به شمار می رود.

بهشتی با اشاره به ظرفیت مراکز درمانی در قم تصریح کرد: بیمارستان فرقانی با ۳۵۰ تخت، بیمارستان شهدا با ۱۷۲ تخت و بیمارستان امیرالمؤمنین با ۲۳۰ تخت از جمله مراکز درمانی هستند که در طول چند سال اخیر به بهره برداری رسیده اند. همچنین بیمارستان مادر نیز به زودی تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با عنوان اینکه یکی از راه های توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان، احداث بیمارستان محسوب می شود، عنوان کرد: جذب نیرو در بخش دولتی ممکن است طولانی شود اما در بخش خصوصی بر عهده خودشان است.

معاون استاندار قم ادامه داد: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با اینکه هنوز افتتاح رسمی نشده است اما توانسته نیروی بسیاری از ظرفیت فعلی جذب کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت مترو قم اشاره و بیان کرد: از یک ماه گذشته ریل‌گذاری متروی قم آغاز شده است.

بهشتی با بیان اینکه در خصوص منوریل چند جلسه با مسؤولان شهرداری برگزار شده است گفت: مکاتباتی نیز با ریاست جمهوری در جهت تعیین تکلیف این پروژه صورت گرفته است اما مهمترین مشکل منوریل، تأمین اعتبار است که راهکارهای استان به ‌صورت مکتوب برای تأمین اعتبار از اراضی ملی در استان به‌صورت تهاتری با پیمانکار انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد های ما توسط پیمانکار پذیرفته شده است، تصریح کرد: پیشنهاد لازم را به تهران داده‌ایم و منتظر هستیم تا این موضوع تعیین تکلیف شود.

معاون استاندار قم به پروژه احداث فرودگاه در قم اشاره و خاطرنشان کرد: در مورد فرودگاه جلساتی در سیستم قضائی و استانداری و سازمان هواپیمایی برگزار و اقداماتی انجام شده است که درنهایت بر اخذ مجوز و موافقت اصولی تأکید شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا مدارک و مستندات را به سازمان هواپیمایی کشور ارسال کرده‌ایم و منتظر هستیم تا با رفع نواقص بتوانیم موافقت اصولی فرودگاه قم را اخذ کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]