[ad_1] مرکز اسناد و کتابخانه ملی در قم راه‌اندازی می‌شود‌ به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام هادی قبادی ظهر امروز در جلسه شورای تخصصی سیاستگذاری کتابخانه‌های تخصصی قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های تخصصی قم ظرفیت و زیرساخت لازم را در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم را دارد. وی با اشاره به […]

[ad_1]

مرکز اسناد و کتابخانه ملی در قم راه‌اندازی می‌شود‌

مرکز اسناد و کتابخانه ملی در قم راه‌اندازی می‌شود‌

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام هادی قبادی ظهر امروز در جلسه شورای تخصصی سیاستگذاری کتابخانه‌های تخصصی قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های تخصصی قم ظرفیت و زیرساخت لازم را در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم را دارد.

وی با اشاره به جایگاه قم در زمینه کتاب بیان کرد: کتابخانه‌های تخصصی استان قم از ظرفیت‌های برجسته علمی برخوردار است که درسطح کشور کم نظیر است.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی درقم عنوان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور ۱۲ مرکز درسطح‌ کشور دارد و سیزدهمین مرکز اسناد و کتابخانه ملی به زودی درقم راه اندازی می‌شود.

قبادی خاطرنشان کرد: گردهمایی مسئولان کتابخانه‌های تخصصصی کشور ،‌سال آینده در این استان برگزار می شود که  این گردهمایی با هدف معرفی و آشنایی با کتابخانه‌های تخصصی کشور و استان است.

حسن رجبیان مدیرکتابخانه آیت الله حائری مدرسه فیضیه قم در این جلسه گفت: قم از نظر ناشران و کتابخانه های عمومی، خصوصی و تخصصی مهمترین تراز و شاخص فرهنگ کتاب خوانی در سطح کشور است.

وی افزود: غنای بسیاری از کتابخانه‌های شخصی موجود درقم از کتابخانه‌های عمومی و تخصصی بیشتر است، کتابخانه‌هایی در سطح دنیا موفق‌تر هستند که دسترسی به منابع علمی در آنها از مالکیت فیزیکی کتاب‌ها بیشتر باشد.

مدیرکتابخانه آیت الله حائری مدرسه فیضیه قم با بیان اینکه به اشتراک‌گذاری منابع و تبادل پژوهشگران از اهداف مهمی است که مجمع کتابخانه‌های تخصصی قم به دنبال آن است،گفت: صرفه‌جویی درهزینه‌ها و تبادل تجربیات مدیران کتابخانه‌های تخصصی قم از دیگر اهداف راه اندازی چنین نهادی در سطح استان است.

رجبیان خاطرنشان کرد: قم به عنوان قطب علمی و فرهنگی کشور جایگاه ویژه ای در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]