[ad_1] همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» در قم برگزار می‌شود به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام محمدمهدی گرجیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی»، با مقایسه برخی انقلاب‌های جهان با انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب روسیه بر اساس نظام مارکسیسم و اصول […]

[ad_1]

همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» در قم برگزار می‌شود

همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» در قم برگزار می‌شود

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام محمدمهدی گرجیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی»، با مقایسه برخی انقلاب‌های جهان با انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب روسیه بر اساس نظام مارکسیسم و اصول دیالکتیک به وقوع پیوسته و انقلاب اسلامی ایران نیز بر اساس پایه‌های فکری و اعتقادی اسلام برپاشده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) از برگزاری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی در روز ۲۰ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این همایش مقارن با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن همایش قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

گرجیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک متفکر بزرگ در عرصه عمل بوده است، افزود: این همایش به همت دانشکده حکمت و ادیان از زیرمجموعه‌های مجتمع امام خمینی (ره) و جامعه المصطفی برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی با اشاره به دیدار اعضای برگزاری این همایش با آیت‌الله‌ جوادی آملی و آیت‌الله مصباح یزدی گفت: در روز همایش از اندیشه‌های پاک آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی(ره) بهره خواهیم برد.

گرجیان بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: باید چشم‌انداز را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گسترده تر کرده و به سمت اجرایی شدن آن برویم.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی، کلام اسلامی و فلسفه مضاف چهار کمیته اصلی برگزاری این همایش هستند.

وی عنوان کرد: ۱۴۸ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسیده و بیش از ۹۰ مقاله پذیرفته‌شده در همایش داریم، ۱۲ مقاله سفارش شده نیز داریم که در یک مجموعه مقاله به‌صورت بسته جداگانه‌ای ارائه می‌شود. همچنین در این رابطه ۵ مصاحبه علمی انجام و حدود ۱۳ پیش نشت در مراکز مختلف برگزارشده است.

گرجیان همکاری ۲۷ نهاد و مرکز علمی جهت برگزاری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پژوهشگاه حکمت و فلسفه اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، موسسه حفظ آثار و نشر امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه مفید، دانشگاه علوم رضوی مشهد و بنیاد حکمت اسلامی صدرا ازجمله این مراکز هستند.

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی با بیان محورهای اصلی  و فرعی همایش گفت: جایگاه عقل در اندیشه امام خمینی(ره)، توازن حکمت متعالیه و عرفان در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) و جایگاه حکمت متعالیه در تأسیس حکومت اسلامی از جمله محورهای فرعی همایش هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]