[ad_1] همایش نقش نظام قضایی در توسعه ملی برگزار می شود به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام محمدرضا یوسفی در نشست خبری که در دانشگاه مفید برگزار شد، از برگزاری نکوداشت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی خبر داد و اظهار کرد: این عالم ربانی در دوره حیاتشان فعالیت های گسترده ای را داشتند که در زمینه […]

[ad_1]

همایش نقش نظام قضایی در توسعه ملی برگزار می شود

همایش نقش نظام قضایی در توسعه ملی برگزار می شود

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام محمدرضا یوسفی در نشست خبری که در دانشگاه مفید برگزار شد، از برگزاری نکوداشت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی خبر داد و اظهار کرد: این عالم ربانی در دوره حیاتشان فعالیت های گسترده ای را داشتند که در زمینه امور آموزشی از مدارس مفید شروع کردند تا به دانشگاه مفید رسیدند.

وی با اشاره به اهداف تاسیس دانشگاه مفید بیان کرد: این دانشگاه با هدف پاسخگویی علمی به مسائل روز تاسیس شد.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه مفید ادامه داد: تا کنون سه نکوداشت برای تجلیل از مقام علمی مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی برگزار شده که تنها به نکوداشت اختصاص نداشته است بلکه به این نکته توجه شده همانگونه که ایشان در دوره حیاتشان برای جامعه منفعت داشته است باید یاد و خاطره آنان بتواند برای جامعه مفید باشد.

یوسفی با اشاره به نکوداشت دوم مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی که سال گذشته برگزار شد، بیان کرد: در این مراسم مسائل جدی جامعه مورد توجه قرار گرفت که از آن جمله می شود به مباحثی مانند آزادی عقیده، ارتداد و فقر اشاره کرد.

وی افزود: مسئله فقر یکی از مباحثی بود که از دغدغه های آیت الله موسوی اردبیلی محسوب می شد و در این راستا از دو نفر از متخصصین دعوت شد که در این زمینه به ایفای سخن پرداختند.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه مفید با اشاره به عنوان همایشی که در سومین نکوداشت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی به آن توجه شده است، گفت: نقش نظام قضایی در توسعه ملی عنوان سومین همایشی است که در نکوداشت این عالم ربانی در نظر گرفته شده است.

دبیر همایش نقش نظام قضایی در توسعه ملی بیان کرد: یکی از دلایلی که این عنوان برای سومین نکوداشت در نظر گرفته شد، تمهیدات رئیس قوه قضائیه در مبارزه با فساد در کشور و اهمیت دستگاه قضایی در توسعه کشور بود که این مسئله مورد توجه دانشمندان علم حقوق و علم اقتصاد است.

وی با تاکید براینکه یک دستگاه قضایی کارآمد به توسعه یافتن یک کشور کمک شایانی دارد، تصریح کرد: توجه به این مسئله یکی از دلایلی بود که چنین عنوانی برای این همایش در نظر گرفته شد.

یوسفی بیان کرد: سابقه مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی به مدت زمان ۱۰ سال در دستگاه قضایی نیز از دیگر دلایلی بود که عنوان نقش نظام قضایی در توسعه ملی برای این همایش انتخاب شد.

وی با تاکید براینکه نگاه ما به این همایش یک نگاه کاربردی است، گفت: سخنرانان این همایش از مسائل جدی که در جامعه با آن مواجه هستیم سخن به میان می آورند و به صورت جدی راجع آن بحث وبررسی صورت می گیرد و پس از آن نیز راه حل های عملی ارائه می کنند.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه مفید عنوان کرد: سخنرانان این همایش با نگاه کمک به قوه قضائیه و برون رفت از برخی مشکلاتی که با آن مواجه هستیم در این همایش حضور پیدا می کنند.

وی با اشاره به سخنرانان این همایش گفت: آیت الله سید محمد علی محقق داماد از شخصیت های برجسته حوزه علمیه از سخنرانان این همایش است که در زمینه اهمیت و کارآمدی دستگاه قضا در اسلام به ایفای سخن می پردازد. دکتر محمود متوسلی از اساتید برجسته علم اقتصاد از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران که در ارتباط با نقش بهبود حقوقی در توسعه صحبت می کند. حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی رئیس قوه قضائیه و حجت الاسلام دکتر رهایی از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی و از اساتید برجسته حقوق دانشگاه مفید از دیگر سخنرانان این همایش هستند.

یوسفی با اشاره به مبحثی که حجت الاسلام رهایی به آن می پردازد، گفت: دادرسی عادلانه از دیدگاه مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی با نگاهی به وضعیت موجود مبحثی است که مورد توجه قرار می گیرد.

دبیر همایش نقش نظام قضایی در توسعه ملی خاطرنشان کرد: پنج شنبه هفتم آذرماه سال جاری ساعت ۸٫۳۰ صبح این همایش در دانشگاه مفید برگزار می شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]