[ad_1] کار خیر به بعد از مرگ موکول نشود به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام علی اصغر قائمی در جمع عزاداران حسینی مسجد امیرالمؤمنین (ع) قم با بیان این که حماسه حسینی صحنه مواجهه و رویارویی دو گروه «دنیاطلب» و «آخرت مدار» بود اظهار کرد: معادباوری حقیقی به زندگی هدف می دهد و انسان را در […]

[ad_1]

کار خیر به بعد از مرگ موکول نشود

کار خیر به بعد از مرگ موکول نشود

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام علی اصغر قائمی در جمع عزاداران حسینی مسجد امیرالمؤمنین (ع) قم با بیان این که حماسه حسینی صحنه مواجهه و رویارویی دو گروه «دنیاطلب» و «آخرت مدار» بود اظهار کرد: معادباوری حقیقی به زندگی هدف می دهد و انسان را در دنیا محفوظ نگاه می دارد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم به صراحت درباره جهنمی شدن برخی از افراد و آن هم از زبان خودشان سخن به میان می آورَد، آیاتی که نشان می دهد نمازخوان نبودن، عدم کمک به نیازمندان و تکذیب روز جزا یا همان عدم معادباوری، سه عامل مهم جهنمی شدن برخی از افراد است.

نویسنده کتاب «اصول اعتقادات در ۴۰ درس» با اشاره به روایت امام امیرالمؤمنین (ع) با عبارت «کُن مُوقِنا تَکُن قَویّا» تأکید کرد: حضرت در این روایت بیان می دارد که فهم و درک و البته یقین و باور درست است که می تواند در اعمال انسان اثر بگذارد و او را در تداوم ماندن در مسیر حق و حقیقت استوار سازد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که اگر انسان واقعا درک کند که زندگی آخرتی، بی نهایت است، آن گاه قطعا مشکلات زندگی حداکثر چند ده ساله این دنیا را تحمل می کند و خود را برای آخرت ساخته و پرداخته می کند.

مُدرّس اخلاق و علوم تربیتی در حوزه علمیه قم سپس از مؤمنان خواست تا انجام کارهای خیر را به نوشتن در وصیت نامه و پس از مرگ خود موکول نکنند و گفت: انسان همواره باید تلاش کند تا کارهای خیر و نیک را در همین دنیا انجام دهد و آن را به بعد و مثلا نوشتن در وصیت نامه موکول نکند، چراکه در این صورت اثر این کار خیر بیشتر خواهد شد.

 نوشتن وصیت نامه فقط مخصوص سالمندان نیست

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از تفکر برخی عوام که فکر می کنند نوشتن وصیت نامه فقط مخصوص افراد سالمند است و همچنین نوشتن آن، اجل و مرگ را نزدیک می کند ادامه داد: اولا وصیت نامه هر کس باید در کنار شناسنامه اش، یعنی همیشه آماده و در دسترس باشد و ثانیا در نوشتن وصیت نامه توجه داشته باشید که ثُلث یا یک سوم اموال هر کسی متعلّق به خود اوست و می تواند درباره آن وصیت کند تا در کار خیر مصرف شود، پس هرکس حتما از این امکان مهم استفاده و کفه اعمال نیک و ثواب های خود را سنگین کنید.

برزخ و قیامت ظلمانی با نور ایمان و عمل صالح روشن می شود

حجت الاسلام قائمی همچنین تصریح کرد: قیامت برای همه تاریک خواهد بود، مگر برای آنان که نوری با خود به همراه داشته باشند که کارهای خیر در دنیا همان نور و روشنایی در قیامت و آخرت است.

وی اضافه کرد: همان گونه که راننده یک اتومبیل می تواند با نور ماشین حتی در شب ظلمانی با اطمینان و با سرعت حرکت کند، مؤمن دارای ایمان و اعمال صالح نیز می تواند با نور وجودی خود، پیشاپیش خویش را روشن کند و با سرعت در پل صراط به پیش برود.

قائمی با اشاره به روایتی دیگر درباره قیامت بیان کرد: حقیقت این است که در قیامت برخی پدران از فرزندان خود می خواهند تا با توجه به کمک ها و عنایاتی که در دنیا به آنان داشته اند، ایشان را در قیامت یاری کنند، اما روایات صریحا بیان می دارند که فرزندان در این حالت به پدران خود می‌گویند که ما خودمان محتاج تریم و امکان کمک و یاری نیست.

وی ادامه داد: همه باید بدانیم که برای رهایی و نجات از سنگینی ها و گرفتاری ها بزرگ برزخ و قیامت باید ضمن تمرکز بر رفتار و گفتار خود در زمان حاضر، گذشته را نیز مرور کنیم تا اگر کوتاهی هایی انجام شده جبران شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]