[ad_1] ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی اتوبوس شهری قم اختصاص یافت عباس ذاکریان با اشاره به تلاش شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در شهر قم اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۲ دستگاه اتوبوس خریداری و وارد ناوگان شده است. وی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه اتوبوس زرین نیز خریداری‌شده که تاکنون شش دستگاه از […]

[ad_1]

۱۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی اتوبوس شهری قم اختصاص یافت

۱۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی اتوبوس شهری قم اختصاص یافت

عباس ذاکریان با اشاره به تلاش شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در شهر قم اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۲ دستگاه اتوبوس خریداری و وارد ناوگان شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه اتوبوس زرین نیز خریداری‌شده که تاکنون شش دستگاه از آن تحویل اتوبوسرانی قم شده است، ابراز کرد: مابقی این دستگاه‌ها به مرور در حال افزوده شدن و ارائه خدمت به همشهریان هستند.

وی با اشاره به عدم‌حمایت دولت از نوسازی اتوبوسرانی در سال‌های گذشته، تصریح کرد: حدود ۱۰ سال پیش قیمت اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود که امروز به حدود دو میلیارد تومان رسیده و دولت نیز در این زمینه در یک دهه اخیر کمکی به شهرداری‌ها و سازمان‌های اتوبوسرانی نکرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه هیچ شهرداری در کشور توانایی تأمین این اتوبوس‌ها با این قیمت را ندارد، اضافه کرد: طرح بازسازی اتوبوس‌های فرسوده توسط شهرداری در دستور کار قرار دارد و ۵۶ دستگاه اتوبوس با هزینه‌هایی بین ۱۵۰ میلیون تومان تا ۳۵۰ میلیون تومان بازسازی خواهد شد.

وی از تخصیص اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس برای شهر قم خبر داد و یادآور شد: با پیگیری‌های انجام‌شده ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خریداری اتوبوس برای کلان‌شهر قم اختصاص‌یافته است که امیدواریم تا پایان سال عملیاتی شود.

ذاکریان با گلایه از کیفیت پایین گازوئیل‌های مصرفی اذعان کرد: بخش قابل‌توجهی از آلودگی‌ها در شرایط فعلی مربوط به کیفیت پایین گازوئیل بوده و هرچقدر هم بتوان با فیلترها حجم این آلایندگی را کاهش داد بازهم گازوئیل مصرفی مرغوب نیست.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]