[ad_1] ۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث کمربندی جدید قم نیاز است به گزارش شهرکریمه عباس فراهانی روز شنبه در این زمینه افزود: کمربندی جدید قم در سه فاز  و با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و آورده ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار احداث خواهد شد. وی بابیان این‌که این کمربندی در ۶ خط(سه خط رفت و سه […]

[ad_1]

۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث کمربندی جدید قم نیاز است

۲۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث کمربندی جدید قم نیاز است

به گزارش شهرکریمه عباس فراهانی روز شنبه در این زمینه افزود: کمربندی جدید قم در سه فاز  و با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و آورده ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار احداث خواهد شد.

وی بابیان این‌که این کمربندی در ۶ خط(سه خط رفت و سه خط برگشت) توسط مشاور طراحی‌شده است، اضافه کرد: فاز اول این طرح بااعتباری بالغ‌بر هفت هزار میلیارد ریال و به طول ۳۷ کیلومتر از کیلومتر ۱۱.۵ آزادراه قم- تهران به سمت کیلومتر پنج محور قم- جعفریه شروع می‌شود و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار خاتمه می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که طول مسیر فاز دوم  و سوم به ترتیب در حدود ۴۵ و ۳۰ کیلومتر است، ادامه داد: استعلامات لازم برای انجام طرح کمربندی جدید اخذشده و در جلسه با حضور استاندار مقررشده است که از توان و ظرفیت معادن سطح استان برای تامین مصالح استفاده شود.

فراهانی به‌ضرورت استفاده از مصالح مرغوب تاکید کرد و گفت: در این طرح از رویه بتنی مقاوم استفاده می‌شود و باید مصالح مورداستفاده بسیار باکیفیت باشد.

وی خواستار مشارکت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط شد و افزود: اداره کل منابع طبیعی استان، ماموریت آزادسازی مسیر را در دست دارد.

وی در خصوص وضعیت طرح اصلاح سه‌راهی قلعه سنگی محور قم- جعفریه، بیان کرد: ازآنجاکه در این بخش از محور قم- جعفریه شاهد طولانی شدن کار، اعتراض‌های ترددکنندگان، ساکنان منطقه و افزایش تصادفات هستیم، باید این طرح هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی قم با اشاره به این‌که اصلاح سه‌راهی قلعه سنگی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: عدم تخصیص اعتبارات لازم و عدم توانایی پیمانکار در اتمام آن از مشکلات اصلی این طرح است.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]