[ad_1] ۲۶ مرکز “مثبت زندگی” تا هفته دولت در قم راه‌اندازی می‌شود به گزارش شهرکریمه مهدی پهلوانی ظهر امروز در جلسه موافقت اصولی تأسیس مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، با اشاره به فرارسیدن هفته بهزیستی اظهار داشت: سازمان بهزیستی امسال وارد چهلمین سال تأسیس خود شده و در این سال‌ها به بلوغ و تخصص‌های لازم […]

[ad_1]

۲۶ مرکز "مثبت زندگی" تا هفته دولت در قم راه‌اندازی می‌شود

۲۶ مرکز “مثبت زندگی” تا هفته دولت در قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش شهرکریمه مهدی پهلوانی ظهر امروز در جلسه موافقت اصولی تأسیس مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، با اشاره به فرارسیدن هفته بهزیستی اظهار داشت: سازمان بهزیستی امسال وارد چهلمین سال تأسیس خود شده و در این سال‌ها به بلوغ و تخصص‌های لازم رسیده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از نهادی سنتی و حمایتی به سازمانی تخصصی تبدیل‌شده و به‌عنوان متولی سلامت اجتماعی و مطالبه گر رفاه اجتماعی شناخته می‌شود، ابراز کرد: این سازمان با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، برنامه‌ریزی‌هایی برای تأسیس مراکز مثبت زندگی یا همان مراکز خدمات بهزیستی در محلات مختلف داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تأکید بر اینکه طبق نیازسنجی‌ها، در سال جاری در دو هزار و ۳۰۰ نقطه از محلات کشور مراکز خدمات بهزیستی تشکیل می‌شود، تصریح کرد: این مراکز مجموعه‌ای کوچک‌شده بهزیستی در محلات بوده که به ازای هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک مرکز برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز تماماً توسط بخش‌های غیردولتی اداره می‌شوند و در این مراکز ۲۴ خدمت به مردم ارائه می‌شود که نقش مهمی در کاهش مراجعات و در نهایت دریافت خدمات بیشتر می‌شود.

پهلوانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی صدور مجوزهای بهزیستی برای نخستین بار در کشور، اضافه کرد: ۱۱ هزار نفر برای اداره این مراکز ثبت‌نام کردند که استان قم در این زمینه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا ۱۸ مجوز تأسیس مؤسسات مثبت زندگی به استان قم داده شده بود، یادآور شد: با توجه به استقبال بالا متقاضیان برای تأسیس این مراکز، ایجاد رقابت در این زمینه و همچنین شرایط ویژه استان قم، با پیگیری‌های صورت گرفته ۸ مجوز جدید به سهمیه قم افزوده شد که در نهایت ۲۶ مرکز در قم راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: ۱۸۰ نفر برای این مؤسسات در قم ثبت‌نام کرده بودند که بعد از طی کردن مراحل امتیازبندی و مصاحبه‌های تخصصی، در نهایت ۲۶ متقاضی به مرحله نهایی احداث این مراکز راه یافته‌اند که انشالله تا هفته دولت و با صدور موافقت اصولی شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]