[ad_1] ۵۰ درصد از ظرفیت تولید منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم راکد مانده است به گزارش شهرکریمه سیدرضا طباطبایی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از قدیمی‌ترین مناطق ویژه بوده که در سطح کشور مجوز […]

[ad_1]

۵۰ درصد از ظرفیت تولید منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم راکد مانده است

۵۰ درصد از ظرفیت تولید منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم راکد مانده است

به گزارش شهرکریمه سیدرضا طباطبایی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از قدیمی‌ترین مناطق ویژه بوده که در سطح کشور مجوز فعالیت دریافت کرده است.

وی افزود: فازهای اول و دوم این منطقه ۵۳۰ هکتار از سال ۷ فعال‌شده است، در طرح‌های توسعه‌ای نیز توسعه ۱۵۰۰ هکتاری منطقه پیش‌بینی‌ شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: بیش از ۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مشغول فعالیت هستند.

طباطبایی با بیان مشکلات تولیدی منطقه اقتصادی سلفچگان تأکید کرد: نوسانات ارزی قیمت تمام‌ شده کالا در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم را به‌شدت افزایش داده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ادامه داد: به دلیل مشکلات ارزی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با ۵۰ درصد از ظرفیت واقعی تولید، مشغول فعالیت بوده و مابقی ظرفیت‌های مهم آن راکد مانده است.

وی با اشاره به برخی از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تصریح کرد: این منطقه در ۷ سال گذشته در شاخص‌های مربوط به تنوع تولید و همچنین اجرای مصوبات دبیرخانه مناطق ویژه اقتصادی کشور همواره رتبه نخست کشور را داشته است.

طباطبایی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۷ درصد از واحدهای این منطقه که مجوز و پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند در مدار تولید قرار دارند که در مقایسه با نمونه‌های دیگر کشوری بی‌نظیر است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با اشتغال تعامل رضایت‌بخشی در رفع موانع تولید در این منطقه دارند، امکان هرگونه فعالیت اقتصادی در مناطق ویژه اقتصادی آزاد بوده و از این نظر فرصت بسیار مهمی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده است.

وی عنوان کرد: یکی از واحدهای خودروسازی این منطقه ۳۰۰ عدد خودرو را با ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش‌فروش کرده اما امروز که زمان تحویل آن فرارسیده دولت طلب مابه‌التفاوت آن با ارز نیمایی را از تولیدکننده کرده که خارج از انصاف است.

طباطبایی همچنین با اشاره به مسئله پسماندهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: تمام زباله‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در حال حاضر بعد از جمع‌آوری به سایت البرز برای دفن و امحا منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]