[ad_1] ۹۰ درصد جمعیت ایران زیرپوشش بیمه هستند به گزارش شهرکریمه امیر پیروزیان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته بیمه سلامت در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت توجه به بخش سلامت اظهار کرد: بحث بهداشت و درمان جزو مطالبات طبیعی مردم در کشورهای مختلف جهان است و دولت‌ها به این […]

[ad_1]

90 درصد جمعیت ایران زیرپوشش بیمه هستند

۹۰ درصد جمعیت ایران زیرپوشش بیمه هستند

به گزارش شهرکریمه امیر پیروزیان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته بیمه سلامت در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت توجه به بخش سلامت اظهار کرد: بحث بهداشت و درمان جزو مطالبات طبیعی مردم در کشورهای مختلف جهان است و دولت‌ها به این مساله توجه دارند، بهره مندی اقشار مختلف مردم با حفظ کیفیت و دیدگاه رفع تبعیض جزو اهداف اصلی در توسعه خدمات درمانی است.

وی ادامه داد: قواعد و الزامات بازار قابلیت تعمیم به حوزه سلامت را ندارند و دولت‌ها از ابزار بیمه‌ها استفاده می‌کنند تا بهترین عملکرد را در حوزه سلامت داشته باشند، بیمه ابزاری برای تخصیص هدفمند یارانه‌ها در حوزه سلامت است.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت افزود: یکی از آرمان‌های هر دولت این است که افراد زیرپوشش خود در زمینه بیمه درمانی را به حداکثر برساند، اما دولت‌های پیشرفته نتوانستند که تمام جمعیت خود را بیمه کنند، در ایران ۹۰ درصد جمعیت زیرپوشش بیمه هستند.

پیروزیان ۴۰ میلیون نفر را زیرپوشش بیمه سلامت دانست و تصریح کرد: این جمعیت در پنج صندوق سازماندهی شدند، جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت از جمله کارمندان، روستاییان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: ۱۴۸ میلیون بار مراجعه از جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت در سال گذشته به مراکز درمانی داشتیم و هزینه درمان آن‌ها در سال ۹۷ حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت افزود: استقرار سازمان الکترونیک رویکرد بیمه سلامت است، این سازمان تلاش می‌کند که ۷۲ میلیون برگ کاغذ در تبادل بین بیمارستان‌ها و بیمه سلامت حذف شود، بیمه سلامت سامانه نسخه الکترونیک را دنبال می‌کند و در هر استان یک شهرستان مشمول پایلوت این سامانه است.

پیروزیان با اشاره به نظام ارجاع و پزشک خانواده اظهار کرد: این سیستم از سال ۱۳۸۳ در حال اجرا است و به دنبال توسعه آن در کشور هستیم، در سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده ۶۷۵۰ پزشک با عقد قرارداد با بیمه سلامت مشارکت دارند و خدمت مختلفی ارائه می‌کنند و دو هزار میلیارد تومان هزینه صرف آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با بیمه سلامت اجباری و ارزیابی وسع تلاش می‌شود که افراد عدم بیمه شده با ابزارهای تشویقی به بیمه سلامت بپیوندند و اقشار آسیب پذیر در اولویت بیمه اجباری قرار دارند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]