[ad_1] ۹۶ درصد روستاییان قمی از آب سالم برخوردارند به گزارش شهرکریمه علی جان صادق پور با حضور در دفتر خبرنگار شهرکریمه در استان قم، با اشاره به فعالیت آب و فاضلاب استان قم اظهار داشت: از سال ۱۳۶۹ که سال تأسیس شرکت آب و فاضلاب بوده ۱۰۰ درصد همشهریان قمی و ۹۶ درصد روستائیان […]

[ad_1]

۹۶ درصد روستاییان قمی از آب سالم برخوردارند

۹۶ درصد روستاییان قمی از آب سالم برخوردارند

به گزارش شهرکریمه علی جان صادق پور با حضور در دفتر خبرنگار شهرکریمه در استان قم، با اشاره به فعالیت آب و فاضلاب استان قم اظهار داشت: از سال ۱۳۶۹ که سال تأسیس شرکت آب و فاضلاب بوده ۱۰۰ درصد همشهریان قمی و ۹۶ درصد روستائیان از آب سالم برخوردار شده‌اند، اما این‌گونه تصور می‌شود که فعالیت‌های دولت یازدهم و دوازدهم به دلایل اقتصادی و تحریم‌ها کمتر شده درحالی‌که این‌گونه نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اقدامات انجام‌شده طی هفت سال گذشته در استان، گفت: طی این مدت بیش از ۶۶ هزار فقره  که شامل ۱۱۵ هزار خانوار می‌شود آب‌رسانی در سطح استان اضافه و ۴۷ هزار انشعاب برای ۹۷ هزار خانوار واگذارشده است.

وی افزود: در همین راستا طی این مدت، ۱۲۱ کیلومتر خط انتقال و ۲۰۳ کیلومتر شبکه شهری و روستایی اجراشده است؛ همچنین بیش از ۱۲۱ هزار و ۳۰۰ مترمکعب مخزن احداث‌شده که رقم قابل‌توجهی است.

صادق پور از حفر ۳۰ چاه طی هفت سال گذشته خبر داد و ادامه داد: همچنین ۱۶ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۴۱۶ لیتر بر ثانیه در استان قم احداث‌شده که همه این اقدامات بعد از انقلاب و طی چند سال اخیر انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز کرد: به دو شهر سلفچگان و کهک که شامل ۲۶ روستا می‌شوند از طریق مجتمع‌های آب‌رسانی، آب‌رسانی  شده است، همچنین بیش از ۱۷۵ کیلومتر شبکه و خط انتقال در سطح شهر قم و روستاهای استان اصلاح و بازسازی‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه احداث چهارمین تصفیه‌خانه ۶۰۰ متر لیتر بر ثانیه از دیگر اقداماتی بوده که طی سالیان اخیر انجام‌شده است، یادآور شد: درواقع با ایجاد این زیرساخت‌ها سهم بهره‌برداری از سرشاخه‌های دز از شهر قم را متوسط ۷۵ درصد کرده‌ایم.

صادق پور مطرح کرد: قبل از سال ۹۵، عمده شهر آب‌شور داشتند، اما در حال حاضر عمده شهر از آب شیرین برخوردار هستند و ای سی متوسط شهر قم را زیر ۱۱۰۰ کرده‌ایم و مناطقی مثل پردیسان، شهرک مهدیه و سالاریه درصد آب شیرینشان بهتر است چراکه با تکمیل سد کوچری، ظرفیت انتقال آب افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۷۷

[ad_2]