[ad_1] عباس ذاکریان در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه اظهار داشت: برای دستیابی به حمل و نقل پاک اولاً باید نقشه بلند مدت داشته باشیم و بر اساس آن عمل کنیم و دوم اینکه کارها در این زمینه به صورت علمی و کارشناسی شده باشد. وی گفت: در زمینه حمل و نقل پاک با دانشگاه قم […]

[ad_1]

عباس ذاکریان در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه اظهار داشت: برای دستیابی به حمل و نقل پاک اولاً باید نقشه بلند مدت داشته باشیم و بر اساس آن عمل کنیم و دوم اینکه کارها در این زمینه به صورت علمی و کارشناسی شده باشد.

وی گفت: در زمینه حمل و نقل پاک با دانشگاه قم به منظور تدوین طرح جامع توسعه دوچرخه در سطح شهر تعاملات لازم برقرار شده تا دوچرخه سواری بر اساس طرحی جامع صورت گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در طرح جامع دوچرخه سواری مشخص می‌شود که کدام خیابان‌ها باید دارای مسیر ویژه دوچرخه باشند، همچنین در چه خیابان‌هایی باید ایستگاه دوچرخه به منظور توسعه دوچرخه اشتراکی داشته باشیم، دوچرخه اشتراکی باید از چه نوعی باشند و اینکه در زمینه فرهنگ سازی و آموزش شهروندی چه اقداماتی باید انجام داد.

وی یکی دیگر از اقدامات در راستای دستیابی به حمل و نقل پاک را توسعه پیاده راه‌ها دانست و افزود: به منظور توسعه پیاده راه‌ها معابری که بیشترین حجم پیاده روی را دارند شناسایی شده و با توجه به اولویت بندی اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌گیرد.

ذاکریان اضافه کرد: از آنجایی که بیشترین پیاده روی در اطراف حرم حضرت معصومه (س) انجام می‌گیرد در فاز اول باغ راه بهار و سپس پیاده راه ارم نیز احداث شد، فاز بعدی پیاده راه خیابان چهارمردان از خیابان ارم تا بلوار عمار یاسر اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در بلوار بهار لاین رفت به سمت حرم یک لاین به عنوان پیاده راه طراحی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پیاده راه ادامه خیابان ارم تا چهار راه شهدا در دستور کار قرار دارد که بر اساس مطالعات بیشترین حجم عابر پیاده را داشته است و در این خیابان تدابیری نیز برای عبور و مرور افراد مسن و معلولان در نظر گرفته شده است که بتوانند از خودروهای برقی استفاده کنند.

وی توسعه حمل و نقل انبوه ریلی را یکی دیگر از اقدامات در راستای دستیابی به حمل و نقل پاک عنوان کرد و افزود: مطالعات جامع در این راستا در حال انجام است که خط A و B قطار شهری در نظر گرفته شده است و خط A در حال اجراست و خط B مراحل مطالعاتی خود را طی می‌کند.

ذاکریان با بیان اینکه نوسازی ناوگان اتوبوس رانی و تاکسیرانی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: اتوبوس‌های فرسوده در حال خارج شدن از مسیر حمل و نقل عمومی هستند.

وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته تعداد ۱۱۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده و به تدریج اتوبوس‌های فرسوده از مدار خارج می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار قرار دارد که تا اواخر سال ۹۶ که سایت نوسازی تاکسی باز بود تعداد زیادی از تاکسی‌ها نوسازی شدند اما از سال ۹۶ به بعد سایت بسته و ارائه تسهیلات حذف شد.

[ad_2]