استاندار قم گفت: قم با برپایی ۲۲ موکب بیشترین موکب را در میان استان های کشور در مسیر پیاده روی زائران اربعین در کشور عراق دایر کرده است. به گزارش شهرکریمه ، سید مهدی صادقی روز سه شنبه در دیدار اعضای ستاد اربعین حسینی استان قم با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، افزود: […]

استاندار قم گفت: قم با برپایی ۲۲ موکب بیشترین موکب را در میان استان های کشور در مسیر پیاده روی زائران اربعین در کشور عراق دایر کرده است.

به گزارش شهرکریمه ، سید مهدی صادقی روز سه شنبه در دیدار اعضای ستاد اربعین حسینی استان قم با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، افزود: ستاد اربعین استان قم بر اساس دستورالعمل های کشوری تشکیل شد و این ستاد پس از تعیین کمیته ها و معرفی اعضا با تشکیل هشت جلسه بیش از ۴۰ مصوبه داشته است.
وی بیان کرد: با آسیب شناسی های صورت گرفته ازمراسم پیاده روی اربعین در سال های گذشته، نقاط ضعف اصلاح خواهد شد و در همین راستا برای رفع مشکل زائران قمی در زمان بازگشت به کشور امکانات و خدمات مورد نیاز در مرز مهران فراهم می شود.
وی با اشاره به لزوم توجه زائران استان به مرز تعیین شده برای عزیمت به کشور عراق، ادامه داد: مکان مشخص شده برای خروج زائران استان قم از کشور و حضور در مراسم پیاده روی اربعین، مرز مهران و برای اتباع خارجی مرز شلمچه است.
صادقی با بیان اهمیت مسائل امنیتی در برگزاری مراسم اربعین گفت: کمیته امنیتی ستاد اربعین حسینی از مدت ها قبل با استقرار در مناطق مرزی کشور، به دنبال تامین امنیت کامل زائران است.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این دیدار گفت: به دنبال استقرار ۳۱ موکب پذیرایی و اسکان برای پذیرش بیش از ۸۰ هزار زائر در ایام اربعین حسینی هستیم.
یونس عالی پور با بیان این که استان قم به اندازه تمام استان های کشور در مسیر پیاده روی زائران اربعین موکب برپا کرده است، افزود: فعالیت های فرهنگی متنوعی برای زائران در مدت حضور در موکب های استان درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تمام هزینه های این موکب ها و هم چنین موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از طریق کمک های مردمی تامین می شود و بودجه های دولتی در این زمینه نقشی ندارد.
وی بیان کرد: مردم استان قم استقبال خوبی از مراسم پیاده روی اربعین به عمل آورده اند و پیش بینی می شود ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم این استان در این حماسه عظیم شرکت کنند.
عالی پور گفت: استان قم محل عبور زائران اربعین از مناطق مختلف کشور می باشد و در همین راستا امکانات رفاهی و پذیرایی مورد نیاز برای استقبال از زائران در این استان پیش بینی و تدارک دیده شده است.ایرنا