فرمانده سپاه پاسداران گفت: جریان مقاومت و ایستادگی مردم کشورهای فلسطین، عراق، سوریه، یمن، بحرین و غیره در برابر ظالمان و دنیای استکبار درواقع الگوگیری معنوی ملتهای منطقه از انقلاب اسلامی است. به گزارش شهرکریمه به نقل از رسا سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در آیین اختتامیه کنگره ۳ هزار […]

فرمانده سپاه پاسداران گفت: جریان مقاومت و ایستادگی مردم کشورهای فلسطین، عراق، سوریه، یمن، بحرین و غیره در برابر ظالمان و دنیای استکبار درواقع الگوگیری معنوی ملتهای منطقه از انقلاب اسلامی است.

به گزارش شهرکریمه به نقل از رسا سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در آیین اختتامیه کنگره ۳ هزار شهید استان خراسان شمالی، با اشاره به نقش شهدای این استان در دفاع مقدس، اظهار کرد: شهیدان هر استان و منطقه ویژگی‌های خاصی دارند که غیرت و جوانمردی، خلوص نیت، شجاعت و صفا و صمیمیت ویژگی بارز شهدای خراسان شمالی در لشکر ۵ نصر بود.

وی با بیان این که شهدا مظهر اقتدار ملی و شکوه عظمت انقلاب و نظام و عامل اصلی در اقتدار ملی هستند، افزود: محور اصلی انقلاب اسلامی استقامت و پایداری و مخالفت با نظام سلطه است و شهیدان با جهاد و ایستادگی در رأس این محور قرار دارند.

سرلشگر جعفری با اشاره به این که عمده‌ترین دستاورد خون شهدا امنیت بی‌نظیر و پایدار کشور است، ادامه داد: امنیت محور توسعه کشور بوده و اهمیت آن زمانی مشخص می‌شود که دشمنان نظام و انقلاب بسیج شده‌اند تا امنیت را از ما بگیرند و این روند از آغاز انقلاب وجود داشته است.

وی اضافه کرد: ملت ایران در صورت ایجاد ناامنی و شرارت و دست‌درازی دشمنان به میدان می‌آید و تا تمام حق خود را نگیرد دست‌بردار نیست که مصداق بارز آن هم هشت سال دفاع مقدس است.

هدف آمریکا از اشغال عراق و افغانستان محاصره نظامی و اطلاعاتی ایران بود

سرلشگر جعفری خاطرنشان کرد: در سال ۸۰ اتفاق مشابهی با جنگ تحمیلی افتاد و در آن زمان آمریکایی‌ها که همه حربه‌های خود را ناکارآمد دیدند تصمیم به حمله نظامی گرفتند و حادثه ۱۱ سپتامبر بهانه‌ای برای این امر بود تا به منطقه بیایند.

به گفته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنها می‌خواستند ایران را در محاصره نظامی و اطلاعاتی درآورند و با همین هدف هم افغانستان و عراق را اشغال کردند اما بعد از آن توطئه‌هایی را در داخل ایجاد کردند و امید داشتند این ناامنی‌ها آغاز حمله نظامی باشد.

وی با بیان این که این آمادگی تا سال ۸۶ طول کشید و دنبال فرصت حمله نظامی بودند، تصریح کرد: آمریکا افق روشنی از شروع آتش جنگ نداشت و حضور به‌موقع مردم و بروز مشکلات آنها در عراق و افغانستان مانع اصلی این امر بود.

سرلشگر جعفری با اشاره به این که نصرت الهی در مسائل امنیتی، دفاعی، سیاست داخلی و خارجی به‌خوبی مشهود است، افزود: اقتدار ایران به حدی است که به برکت ایستادگی مردم انقلاب اسلامی در دنیا اثبات شده است.

وی اضافه کرد: تأثیرات انقلاب در کشورهای منطقه، همسایگان و در سراسر جهان قابل مشاهده بوده و عمده آن هم برگرفته از دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس است.

مهاجرت معکوس یهودیان از اسراییل آغاز شده است

سرلشگر جعفری با اشاره به این که نخستین اثر انقلاب در جنوب لبنان و فلسطین بود که خلاف هدف آنها بر گسترش هدف استکبار؛ یعنی نیل تا فرات بود، گفت: اولین جامعه‌ای که از دفاع مقدس درس گرفت لبنان بود که در پی آن رژیم صهیونیستی با استقامت حزب‌الله مجبور به ترک لبنان شد.

وی با بیان این که ادامه آن در فلسطین بود که همچنان هم ادامه دارد، افزود: به برکت انقلاب اسلامی مهاجرت معکوس یهودیان از اسراییل آغاز شده؛ چراکه با شکستهای متعدد آینده آن نامعلوم و رو به زوال است.

سرلشگر جعفری با اشاره به این که سوریه هم کشوری بود که در مقابل تجاوز اسراییل نساخت و به همین دلیل بود که استکبار با ایجاد تکفیری‌ها درصدد نابودی نظام سوریه برآمد، اظهار کرد: آنها امروز به این نتیجه رسیدند که باید برای حل مشکل سوریه به سراغ ایران بیایند.

وی با بیان این که در عراق حاکمیت شیعه نتیجه انقلاب اسلامی ایران بود، خاطرنشان کرد: آنها آنجا نیز جریان ضد شیعه تکفیری را ایجاد کردند که دامن‌گیر مردم عراق شد.

سرلشگر جعفری با اشاره به این که دامنه تداوم تکفیری‌ها هیچ‌گاه به مناطق شیعه‌نشین نرسید، افزود: ان شاء الله موصل نیز به‌عنوان آخرین شهر از داعش بازپس‌ گرفته می‌شود.

وی با بیان این که الگوی انقلاب اسلامی موجب رشد مردم عراق هم شده است، ادامه داد: نمونه آن راهپیمایی عظیم اربعین است که از سراسر جهان و از ادیان مختلف استقبال‌کننده دارد.

مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور با استفاده از تجربیات دفاع مقدس قابل‌ حل است

سرلشگر جعفری اظهار کرد: در یمن هم به همین دلیل همه قدرت‌ها بسیج شده‌اند تا نیروهای انقلابی موفق شوند اما می‌بینید استقامت و پایداری آنجا جواب داده؛ زیرا این‌ها الگوگیری‌های معنوی ملتهای منطقه از انقلاب ایران است.

وی با اشاره به دیگر نقشه‌های دشمنان برای تقابل با نظام اسلامی، افزود: تحریم نظامی استکبار جهانی سبب شد از توانمندی‌های داخلی استفاده کرده و ابرقدرت شویم؛ چراکه ما علاوه بر توانمندی نظامی، ایمان و شهادت‌طلبی داریم.

سرلشگر جعفری اظهار کرد: در کشور در ابعاد ایجابی مانند اقتصاد، معیشت و فرهنگ مشکلاتی داریم که می‌توانیم با همت دولتمردان و به‌کارگیری تجربیات دوران دفاع مقدس و عمل جهادی و تفکر بسیجی بر مشکلات فائق آییم.

گفتنی است، کنگره ۳ هزار شهید خراسان شمالی بیست و چهارم مهرماه همزمان با چهارمین سالگرد ایام سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در بجنورد آغاز شده و تا امروز، بیست و هفتم به مدت چهار روز ادامه داشت.

در مدت‌زمان برگزاری این کنگره چهار اجلاسیه شهدا شامل اجلاسیه ویژه بانوان، اجلاسیه ویژه دانش آموزان و فرهنگیان، اجلاسیه ویژه دانشجویان، اساتید و طلاب و اجلاسیه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار شد.

لازم به یادآوری است، استان خراسان شمالی دارای حدود ۳ هزار شهید، ۶ هزار و ۶۱۳ جانباز و ۳۳ هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.