[ad_1] سیدمحمدجواد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، از اجرای نمایش یه دم و دو گوش در قم خبر داد و اظهار کرد: این نمایش که اجرای آن از پنجم اسفندماه در خانه نمایش آغاز شده تا ۲۵ اسفندماه امسال ادامه دارد. وی موضوع این نمایش کودکانه را مورد اشاره قرار داد و گفت: […]

[ad_1]

سیدمحمدجواد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، از اجرای نمایش یه دم و دو گوش در قم خبر داد و اظهار کرد: این نمایش که اجرای آن از پنجم اسفندماه در خانه نمایش آغاز شده تا ۲۵ اسفندماه امسال ادامه دارد.

وی موضوع این نمایش کودکانه را مورد اشاره قرار داد و گفت: نمایش یه دم و دو گوش با هدف بهبود موضوع بهداشت شهری و شهروندی به تولید رسیده است و برای کودکان بسیار آموزنده و جذاب است.

این کارگردان قمی با بیان اینکه اصلی‌ترین مخاطب نمایش یه دم و دو گوش، کودکان هستند، تصریح کرد: کودک با دیدن این نمایش یاد می‌گیرند در شهری که زندگی می‌کنیم باید پاکیزگی را رعایت کنند و به حقوق شهروندی احترام بگذارند.

طاهری با عنوان اینکه کارگردانی نمایش یه دم و دوگوش را خود انجام داده است، گفت: ریحانه سلامت نویسندگی این نمایش را برعهده داشته و محمد حاجی بابایی، علی هاشمی، مینو منصوری از جمله هنرمندانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

وی همچنین طراح گرافیت و تبلیغات را مهدی صادق یکتا معرفی و بیان کرد: تصویرگری این طرح را رضا فتوحی و آهنگسازی آن را محسن میرزایی انجام دادند.

یکی از دغدغه‌هایی که همیشه به دنبال آن هستم آموزش نظافت شهری به کودکان است

کارگردان پیش کسوت تئاتر در قم با عنوان اینکه نمایش یه دم و دو گوش به سفارش نهاد خاصی به تولید نرسیده است، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که همیشه به دنبال آن هستم آموزش نظافت شهری به کودکان است تا به مسائل پاکیزگی شخصی، عمومی و اجتماعی به صورت ویژه توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این نمایش بر بُعد آموزشی آن به صورت جدی توجه شده و همچنین در انتخاب موسیقی نیز سعی شده از موسیقی ۶،۸ استفاده نشود به همین دلیل تمام موسیقی‌های نمایش و شعرها در قالب ریتم ۲،۴ طراحی شده تا کودکان در عین حال که انرژی لازم از موسیقی و فضای صحنه را دریافت می‌کنند، بتوانند شعر را بشنوند.

طاهری با اشاره به کاستی‌های شهر در بخش فرهنگی گفت: اگر مردم و خانواده‌ها همراهی و استقبال کنند و به بخش آموزشی نیز توجه شود، آثار این چنینی روی صحنه می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش به ماجرای دختر بچه‌ای به نام «خورشید» می‌پردازد که بر اساس توصیه مادر باید زباله را در سطل مخصوص بگذارد اما در این میان موش‌ها به سرکردگی دو موش به نام «مموش» و «خموش» با اجرای نقشه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا کیسه زباله را از وی بگیرند.

کارگردان نمایش یه دم و دو گوش یادآور شد: این نمایش در خانه نمایش قم واقع در بلوار الغدیر، رو به روی بوستان علوی، کوچه ۴۹ فرعی اول هرشب میزبان کودکان و خانواده‌های آنان است.

[ad_2]