در دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم لوایح مختلفی موردبررسی قرار گفت که در یکی از آن‌ها اعضاء با نخستین برنامه راهبری قم ۱۴۰۰ موافقت کردند. به گزارش شهرکریمه دویست و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر قم با حضور شهردار، معاونین شهرداری و اعضای شورا در سالن جلسات این شورا برگزار شد. نخستین […]

در دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم لوایح مختلفی موردبررسی قرار گفت که در یکی از آن‌ها اعضاء با نخستین برنامه راهبری قم ۱۴۰۰ موافقت کردند.

به گزارش شهرکریمه دویست و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر قم با حضور شهردار، معاونین شهرداری و اعضای شورا در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

نخستین لایحه موردبررسی این جلسه مربوط به اخذ مجوز اجرای صورت‌جلسه فی‌مابین سازمان قطار شهری قم و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بود که در کمیسیون تلفیق موردبررسی قرارگرفته بود و سعادت‌طلب به بیان این لایحه پرداخت و با نظرات متفاوت اعضا درنهایت این لایحه به تصویب اعضا رسید.

در ادامه جلسه مصطفی سعادت‌طلب به بیان لوایح کمیسیون زیربنایی پرداخت که در نخستین لایحه این کمیسیون توافق با ورثه مرحوم عباسی از پلاک ثبتی ۱۱۰۹۶ موردبررسی قرار گرفت که اعضا به این لایحه رأی مثبت دادند.

درخواست پیگیری مصوبه خردادماه این شورا مربوط به طرح تملک مغازه‌های جنب پل حجتیه  و اخذ مجوز تملک پلاک ثبتی ۱۳۹۳ واقع در طرح شهرداری به‌صورت ۵ درصد نقد و مابقی به‌صورت تهاتر از دیگر لوایح بود که آن‌ها نیز مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

سعادت طلب در ادامه لوایح اخذ مجوز اعمال ماده ۹ خرید و تملک اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی(برای طرح تفصیلی اجرای ادامه بلوار فردوسی) و اخذ مجوز اعمال ماده ۹ برای اجرای طرح خیابان یاسمن را مطرح کرد که با توجه به نظر مثبت کمیسیون زیربنایی اعضا با این لوایح موافقت کردند.

در بخش دیگری از این جلسه عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری به بیان تنها لایحه این کمیسیون که توسط شورا مطرح‌شده بود و مربوط به طرح متمرکز کردن فضاهای تبلیغاتی تحت پوشش سازمان‌های مرتبط با شهرداری در سازمان زیباسازی بود پرداخت که با نظرهای مخالف شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری به علت تشکیل کارگروهی برای ساماندهی تبلیغات شهری به مدت سه ماه مسکوت ماند تا برنامه شهرداری در این زمینه اجرا شود و بعد از بررسی نتیجه دوباره ارائه شود.

نامه مردمی درباره درخواست مساعدت در حل مشکل پلاک ثبتی ۲۳۳۴ از دیگر لوایح این جلسه بود که اعضا رأی به بازگشت به کمیسیون برنامه‌وبودجه دادند و  از دستور کار شورا خارج شد.

کمیسیون تلفیق در دومین لایحه این جلسه اخذ مصوبه برنامه راهبری-عملیاتی ۵ ساله شهرداری قم مربوط به برنامه قم ۱۴۰۰ را موردبررسی قرار داد که آتش‌زر رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه بابیان اینکه این برنامه در ۱۱محور و با ۱۱ اصلاح موردبررسی قرارگرفته است که با نظر مثبت اعضا به‌شرط آنکه توسعه منوریل از آن حذف شود موافقت کردند و مورد تصویب قرار گرفت.

آتش زر در ادامه این جلسه لایحه اخذ مجوز تمدید مصوبه برای اعمال تشویقی در نحوه محاسبه و دریافت عوارض پروانه ساختمانی در شهرک صنوف را بیان کرد که بعد از اعلام نظرات موافق و مخالف درنهایت به تصویب رسید.

اعمال ماده ۵ قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی و درخواست تسویه‌حساب شهرداری قم با موسسه حسابرسی از دیگر لوایح قرائت‌شده توسط رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه بود که به تصویب رسید.