– خبر ها استانها – حسن طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم  اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای کلیدی شورای شهر شهر قم در بودجه سال آینده پیش‌بینی احداث پارکینگ در منطقه های متفاوت شهری به‌صورت وسیع هست. وی با اشاره به ادامه طرح بلوار جمهوری اسلامی تصریح کرد: این بلوار سر […]

– خبر ها استانها –

حسن طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم  اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای کلیدی شورای شهر شهر قم در بودجه سال آینده پیش‌بینی احداث پارکینگ در منطقه های متفاوت شهری به‌صورت وسیع هست.

وی با اشاره به ادامه طرح بلوار جمهوری اسلامی تصریح کرد: این بلوار سر انجام پس از وصل شدن به میدان امام حسین(ع) و یادگار امام به کمربندی امام علی(ع) متصل می‌شود که با بهره‌برداری از آن رینگ سوم شهری شهر قم به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو هیئت‌ رئیسه شورای شهر شهر قم با اشاره به روند اجرایی بلوار فردوسی عنوان نمود: این بلوار از میدان ارتش شروع و تا بلوار نماز بازگشایی‌شده و تا محدوده منطقه ۴ نیز آزادسازی پلاک‌ها انجام شده هست، این بلوار سرانجام به بلوار پیامبر اعظم(ص) و میدان پلیس متصل می‌شود، با بازنمایی از این بلوار تا انتهاء سال بار ترافیکی بلوار سمیه و بسیج کاهش پیدا می‌کند.

عضو شورای شهر شهر قم ابراز کرد: برای سه سطحه کردن میدان امینی بیات و وصل شدن منطقه دو به منطقه شش کار تملک ۳۷ پلاک همچنان باقی‌ مانده هست، این طرح در حال حاضر منحصرا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته هست.

شورای شهر شهر قم در مسیر شفافیت کارکرد و اتاق شیشه‌ای شدن حرکت می‌کندقم| آزادراه قم-تهران جوابگوی خیل شگرف مسافران نیست۱۷۶۰ هکتار از بافت‌های مسکونی شهر قم کهنه هست

عضو شورای شهر شهر قم با اهتمام بر محلات قدیمی شهر شهر قم گفته بود: ساماندهی و احیای بازار کهنه، خیابان امامزاده ابراهیم(ع)، باغ پنبه در دستور کار شورای شهر شهر قم قرار گرفته هست، محافظت نماهای اسلامی و جلوگیری از توسعه نماهای رومی از رویکردهای شورای شهر و شهرداری بوده که هنوز تعاملات لازم بین میراث فرهنگی شهر قم، شهرداری و شورای شهر در این مقوله صورت نگرفته هست.

وی افزود: نماهای رومی ازنظر معماری و شهرسازی آسیب‌پذیر بوده و مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود می‌آورد، در حال حاضر نبود جایگزین به‌جای استفاده و طرح نمای رومی مهم‌ترین مشکل شهر شهر قم در عدم جلوگیری از توسعه نماهای رومی هست.

طلایی عنوان نمود: شهرداری مقدمات عدم صادر کردن انتهاء کار برای نماهای رومی را در دستور کار قرار داده هست، برای توسعه نماهای اسلامی و بومی در شهر نهادهای متفاوت شهر قم باید پای‌کار آمده و از گسترش نماهای رومی جلوگیری کنند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر شهر قم افزود:ساختمان‌های زیادی جایگاه ها علمی، ادارات و جایگاه ها دینی نیز تناسب درستی با نماهای اسلامی نداشته و مایه‌هایی از نماهای رومی در آن‌ها دیده می‌شود، حذف نماهای رومی از سطح شهر شهر قم باید در کمیسیون ماده ۵ و توسط مسئولین ارشد استانی حل و ارزیابی گردد.

طلایی مشکلات شدید کم بودن پارکینگ در شهر قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در سال ۹۸ نهضت احداث پارکینگ‌های کوچک با حجم ۲۰۰ تا ۳۰۰ خودرو در شهر شهر قم اجرا می‌شود، هزینه‌های حذف پارکینگ که توسط شهرداری دریافت می‌شود باید صرفاً در راستای احداث پارکینگ هزینه گردد.

وی دنبال کرد: در کمال تأسف موجود مشکلات بین شهرداری و سازمان اوقاف و امور خیریه استان علت شده تا جایگاه چهل اختران پس از گذشت چند سال از شروع عملیات توسعه و بهسازی به سرانجام نرسیده و به ویرانه‌ای در دل هسته مرکزی شهر تبدیل گردد.