آیت الله اعرافی گفت:حوزه و مراجع و همه مردم متدین در برابر حرمت شکنی و رواج ضد ارزش ها و زیرپا گذاشتن مقررات الهی در جشن ها بسیار حساس هستند و حرمت شکنی های اخیر را با صدای رسا محکوم می کنند

به گزارش شهرکریمه آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به ایام نورانی میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت:حضرت فاطمه زهرا(س) در منطق اجتهادی شیعه  دارای حجیت قطعی الهی است، سنت قولی و عملی حضرت زهرا(س) برای تمام بشریت الهام بخش است و برای زنان نیز الگوی خاص و برجسته استایشان ، الگوی زن مسلمان برای عرضه در برابر الگوهای جاهلانه دنیای معاصر  هستند.

وی ادامه داد: در مقوله زن مترقی ترین اندیشه حقوقی، اخلاقی و فلسفی را اسلام دارد و این اندیشه برای دنیای گذشته نیست بلکه دنیای امروز نیازمند این اندیشه و الگوی متعالی، منطقی و نورانی است که در زندگی حضرت فاطمه دیده می شود، زنان و دختران ما از عصر انقلاب اسلامی وارد دوره جدیدی شدند و امروز به لطف خدا خیل عظیم زنان و دختران همان مسیر را طی خواهند کرد.

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه زنان در جامعه اظهار کرد: برخوردهای نا به جا و وضع محدودیت‌های جاهلانه و نیز آزادی‌های بی اصل و اساس هر دو توهین و ظلم در حق زنان است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در عرصه علمی یک مرجع برای پاسخگویی به افراد و در عرصه سیاسی نیز یک رهبر برجسته اسلامی در دفاع از جایگاه ولایت بود.

آیت‌الله اعرافی افزود: محدودیت‌های اسلام در زمینه حجاب بر مبنای مصلحت‌های کلی انسان برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت و مصلحت کلی و سلامت خانواده دیده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اندیشه‌های فکری در زمینه زن اظهار کرد: مترقی ترین اندیشه‌ها در زمینه زنان را اسلام دارد و دنیای امروز با وجود تمام پیشرفت‌ها نیازمند الگوی سبک زندگی متعالی است.

امام جمعه قم با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز و تعطیلات ابراز داشت: ستاد تسهیلات در قم و کشور برنامه ریزی های خوبی کردند، در قم در طول سال بیش از ۲۰ میلیون زائر داریم و در ایام نوروز سال قبل قریب به ۱۲ میلیون زائر در ایام تعطیلات به قم آمدند، این نیاز دارد که مسؤولان به قم به عنوان دومین شهر زیارتی و اولین پایگاه علمی و معرفتی انقلاب اسلامی اهتمام بیشتری داشته باشند، مردم قم نیز باید فرهنگ میزبانی و پذیرایی خوب از مهمانان را رعایت کنند.

وی به برگزاری جشن های ناهنجار اخیر در برخی نقاظ کشور مانند تهران واکنش نشان داد و عنوان کرد: وقتی مبانی و ارزش های دینی مطرح شود با کسی تعارف نداریم، در برابر برخی از صحنه هایی که به وجود آمد مسؤولان با حضور خود، کار نادرست را در تهران و برخی شهرهای دیگر تأیید کردند که قابل قبول نیست.