استاندار قم گفت: اگر عزت و کرامت معتاد پس از ترک اعتیاد در جامعه حفظ نشود ممکن است دوباره راه اشتباه را در پیش گیرد. به گزارش شهرکریمه سید مهدی صادقی در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم که صبح دوشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک […]

استاندار قم گفت: اگر عزت و کرامت معتاد پس از ترک اعتیاد در جامعه حفظ نشود ممکن است دوباره راه اشتباه را در پیش گیرد.

به گزارش شهرکریمه سید مهدی صادقی در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم که صبح دوشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک روز پزشک اظهار داشت: من فکر می‌کنم در خصوص مسئله معتاد گمشده‌ای وجود دارد و آن این است که هنوز ما به لحاظ اجتماعی پذیرش واحدی از معتاد به عنوان یک بیمار نداریم.

وی ادامه داد: درست است که معتاد یک ضایعه اجتماعی است و باعث بی اعتباری خانواده می‌شود اما مسئله مهم‌تر آن است که ما معتاد را به عنوان یک بیمار نپذیرفته‌ایم.

استاندار قم عنوان کرد: باید طی برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد از معتادان کاهش یابد اما با این روندی که ما پیش می‌رویم این میزان به جای کاهش، افزایش می‌یابد.

وی ابراز داشت: همه دلایل عتیاد که عنوان شد را قبول دارم اما متأسفانه ما از پذیرش معتاد مغفول مانده‌ایم و حتی گاهی اوقات با دیدن معتاد ترک کرده بعد از پنج سال باز هم به نگاه معتاد به او می‌نگریم.

صادقی با بیان این که همه انسانها دارای کرامت و عزت هستند، افزود: اگر از فردی که ترک اعتیاد داشته مراقبت نشود و احساس کمبود کرامت و عزت در جامعه کند ممکن است دوباره به راهی برود که اشتباه است.

وی خطاب به اعضای شورا تصریح کرد: شما حداقل به آنچه که می‌گویید عمل کنید اگر قرار است اقدامی شود و یا بودجه‌ای تأمین شود درپی آن باشید و به موقع عمل کنید.

افتتاح ۱۸۶ پروژه در قم طی هفته دولت

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: در این هفته ۱۸۶ پروژه در قم افتتاح می‌شود.