معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم گفت: سال گذشته ۷ هزار نفر از طلاب حوزه قم مجوز اعزام به عراق را گرفتند و امسال هم امیدواریم که ۱۰ هزار نفر این مجوز را بگیرند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شریفی عصر امروز در دیدار اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره […]

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم گفت: سال گذشته ۷ هزار نفر از طلاب حوزه قم مجوز اعزام به عراق را گرفتند و امسال هم امیدواریم که ۱۰ هزار نفر این مجوز را بگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شریفی عصر امروز در دیدار اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره تشکیل ستاد اربعین در حوزه علمیه قم اظهار کرد: بعد از اربعین سال گذشته، ستادی در حوزه علمیه قم برای بحث اربعین تشکیل و در این ستاد برنامه لواء اربعین تدوین شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ستاد اربعین حوزه علمیه قم، بحث ارائه آموزش‌ها است که این آموزش‌ها اول در سطح مدارس علمیه و در ادامه در سطح پیشرفته ارائه می‌شود. ما در برنامه‌های آموزشی بحث‌های احکام، آداب‌ و رسوم مردم عراق و اعتقادات را مطرح می‌کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم افزود: سال گذشته ۷ هزار نفر از طلاب حوزه قم مجوز اعزام به عراق را گرفتند و امسال هم امیدواریم که ۱۰ هزار نفر از طلاب این مجوز را بگیرند، همچنین بیش از سه هزار طلبه برای دوره آموزشی اربعین ثبت‌نام کردند و این دوره تا پنجم صفر ادامه دارد.

شریفی خاطرنشان کرد: برنامه تربیت و اعزام مبلغ در سال‌های آتی هم دنبال می‌شود، امسال در کنار آموزش‌های عمومی که برای همه طلابی که عازم سفر کربلا هستند، داریم، یک سری برنامه‌های آموزشی خاص برای ۱۱۰۰ مبلغ پیش‌بینی‌شده است.