حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی حسین‌زادهمسئول قرارگاه اربعین استان قم گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال طی بیست روز بیش از ۱۲۰ هزار نفر در قرارگاه اسکان داده شود که بیش از ۴۰ هزار نفر از آن‌ها زائران غیر ایرانی هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی حسین‌زاده در نشست خبری تشریح برنامه‌های قرارگاه اربعین استان قم که ظهر امروز در سالن جلسات اندیشکده امام محمدباقر(ع) در قم برگزار شد، اظهار داشت: اربعین امسال دومین سال میزبانی از زائران این راهپیمایی حماسی در مصلی قدس است.

وی با تأکید بر فعالیت‌های مردم محور قرارگاه اربعین استان قم افزود: قرارگاه اربعین به همت دانشجویان و طلاب و با هدف خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) تشکیل‌شده و تمام اقدامات و خدمات آن نیز توسط تشکل‌های مردم‌نهاد تأمین می‌شود.

 حسین زاده با بیان اهمیت زائر خیزی استان قم گفت: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور بوده که سبب روانه شدن خیل عظیمی از زائران در ابتدا و انتهای سفر به این شهر مقدس می‌شود که ضرورت اندیشیده شدن بسترهای خدمات‌رسانی را ضروری می‌کند.

مسئول قرارگاه اربعین استان قم با اشاره به تعداد زائران اسکان داده‌ شده توسط این قرارگاه در اربعین ۹۵ عنوان کرد: اربعین ۹۵، بیش از ۶۷ هزار زائر توسط قرارگاه اربعین قم پذیرایی و اسکان شده که بالغ‌بر ۱۲ هزار نفر از آن‌ها از زائران غیر ایرانی بوده است.

وی با بیان خدمات ۲۰ روزه قرارگاه اربعین استان قم تصریح کرد: قرارگاه اربعین قم از سوم تا ۲۳ آبان پذیرای تمام زائرانی است که این مکان را برای اسکان و استقرار انتخاب کرده باشند همچنین مسجد مقدس جمکران، حسینیه‌های سطح شهر و امامزاده‌های قم نیز در صورت نیاز، آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) هستند.

مسئول قرارگاه اربعین استان قم تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال بیش از ۱۲۰ هزار نفر در قرارگاه اسکان داده شود که بیش از ۴۰ هزار نفر از آن‌ها زائران غیر ایرانی هستند.

حسین زاده ادامه داد: قرارگاه اربعین قم ظرفیت اسکان ۷ هزار نفر را به‌صورت شبانه‌روزی دارد که جز اطعام برنامه‌های درمانی، خدماتی و رفاهی نیز پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی برای زائران غیرایرانی عنوان کرد: ۱۳۰ مبلغ خواهر و برادر مسلط به پنج زبان در طول این ۲۰ روز در اختیار زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین خواهند بود.

مسئول قرارگاه اربعین استان قم ادامه داد: بیش از ۲۵۰ هزار وعده غذایی برای زائران اربعین امسال پیش‌بینی‌شده و شعار “من خادم زوار حسین” هستم نیز شعار اربعین امسال قرارگاه در نظر گرفته‌ شده است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: ارتباط‌گیری خوبی با مبادی ورودی و هفت مرز کشور انجام‌ شده تا امکان استقرار و اسکان زائران در مصلی قدس تسهیل شود.

وی ابراز کرد: کیوسک‌های مختلف در مبادی شهر به زبان‌های اردو و عربی و بنرهای راهنمای زائر نیز برای دسترسی بهتر زائران در نظر گرفته‌ شده است همچنین بیش از ۸۰۰ نفر از ۶ استان آمادگی خود برای خادمی زوار اربعین در قرارگاه اربعین استان قم اعلام کرده‌اند.