فرمانده انتظامی استان قم گفت: با توجه به گستره فعالیت ها در حوزه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی فضای مجازی، کنترل اجتماعی و فرهنگی در این زمینه صورت بگیرد. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قم، سردار کاظم مجتبایی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم به حوزه فضای […]

فرمانده انتظامی استان قم گفت: با توجه به گستره فعالیت ها در حوزه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی فضای مجازی، کنترل اجتماعی و فرهنگی در این زمینه صورت بگیرد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قم، سردار کاظم مجتبایی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم به حوزه فضای مجازی که یکی از محورهای سرمایه گذاری دشمن برای قشر دانشجوست اشاره و ابراز امیدواری کرد: در این حوزه برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی ارائه شود.
وی با اشاره به واگذاری بیش از ۴۰ ماموریت رسمی از سوی قانونگذار به پلیس، خاطرنشان کرد: در گذشته دیدگاه حاکم بر نیروی انتظامی، ماموریتی، سلبی و سخت بود و مسائل وظیفه مدار دنبال می شد اما نگاه امروز مسئولیت محور، و به مسائل اخلاقی، وجدانی و دینی توجه ویژه ای شده است.
وی با بیان این که پلیس در سایه مسئولیت های اخلاقی وظیفه خود را دنبال و بر پایه آن اقدام می کند، افزود: البته لازمه این مهم در سایه گسترش تعامل ها و ارتباط ها با دستگاه های علمی، فرهنگی و دینی است.
مجتبایی با اشاره به تعامل های فی مابین پلیس قم و دانشگاه آزاد، تصریح کرد: امروز در حوزه های مختلف ماموریتی شاهد تبادل تفاهم نامه با دانشگاه آزاد هستیم.
وی با بیان این که در دانشگاه آزاد قم شاهد مدیریتی منطقی و علم گرا هستیم، دیدگاه متعامل و بدون حاشیه و هم چنین توجه به ارزش های دینی و اسلامی را خواست رئیس و مدیریت این دانشگاه برشمرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم نیز در این دیدار گفت: امروز این دانشگاه درصدد تربیت نیروهای علمی و فرهنگی برای ورود افراد به جامعه است که در همین راستا در سال گذشته با کمک سایر همکاران تعداد دانشجویان از ۸ هزار تن به ۱۴ هزار تن، تعداد اعضای هیات علمی از ۱۸۰ تن به ۲۲۵ تن، تعداد مدعوین و مدرسین به ۷۵۰ تن و تعداد رشته های دکتری به ۳۵ رشته و کارشناسی ارشد به ۵۰ رشته افزایش یافته است.
محمد سالار کسرایی در ادامه افزود: با توجه به تفاهم نامه همکاری واحد قم با معاونت پیشگیری و جرایم قوه قضاییه به جهت ماهیت علمی دانشگاه آماده همکاری و تعامل با نیروی انتظامی در خصوص حل آسیب های اجتماعی هستیم و پلیس هم برای ورود به این عرصه با استفاده از مطالعات و تحقیقات دانشگاهی و نظرهای استادان با توان بیشتری خواهند توانست در حل این معضلات اجتماعی پیشرو باشد.
در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری فی ما بین فرماندهی انتظامی استان و دانشگاه آزاد اسلامی استان قم امضا شد.