عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کارگروه اندیشه‌ورز در دبیرخانه مجلس خبرگان شکل گرفت که در حقیقت کار ستادی انجام می‌دهد و جمع کارگروه‌های اندیشه‌ورز را مدیریت می‌کند و رئیس مجلس خبرگان بر این جمع اشراف دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله احمد خاتمی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان پروژه‌ای را از مجلس خبرگان رهبری طلب کردند که به اساس انقلاب مربوط می‌شد؛ نباید تردید کرد که انقلاب موجودی زنده، پویا و متحرک است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است از انقلاب اسلامی پاسداری و آسیب‌زدایی کرد و نگذاریم به انقلاب آسیب وارد شود؛ بنابراین برای تحقق این امر ارزیابی و نظارت به عنوان ضرورت محسوب می‌شود تا بررسی شود ارزش‌های انقلاب در چه وضعیتی قرار دارد. باید در نظر داشت این امر به سرنوشت انقلاب اسلامی مربوط می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این زمینه نمونه‌هایی از مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را مطرح کردند گفت‌: هیأت رئیسه دو جلسه در زمینه اجرایی کردن این امر رهبر معظم انقلاب برگزار کردند و رهبر معظم انقلاب هیأت اندیشه‌ورز را از مجلس خبرگان رهبری طلب کردند.

وی عنوان کرد: بنا شد کارگروه اندیشه‌ورز در دبیرخانه، متشکل از اعضای مجلس خبرگان رهبری تشکیل شود تا این کارگروه با مدد گرفتن از کارگروه‌های ویژه که در عرصه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کار کردند به فعالیت بپردازند. بنابراین اعضای مجلس خبرگان می‌توانند در کارگروه‌ها نقش‌آفرین باشند ولی الزاما لازم نیست کارگروه‌ها از اعضای خبرگان رهبری باشند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: این کارگروه در دبیرخانه مجلس خبرگان شکل گرفت که در حقیقت کار ستادی انجام می‌دهد و جمع کارگروه‌های اندیشه‌ورز را مدیریت می‌کند و رئیس مجلس خبرگان بر این جمع اشراف دارد.

وی با بیان اینکه نامه‌نگاری‌هایی به اعضای مجلس خبرگان برای دریافت نظرشان دراین زمینه صورت گرفت گفت:‌ استقبال بسیار خوبی شد و تعداد فراوانی از اعضای مجلس خبرگان نظرات خود را ابراز کردند در حقیقت اعضای خبرگان رهبری اندیشه‌ورز در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی صاحب نظر هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: روند کار چنین است که اندیشمندان به ارزیابی می‌پردازند و خروجی آنچه در این عرصه به دست می‌آید در اختیار رهبر معظم انقلاب قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هیأتی که در دبیرخانه مجلس خبرگان تشکیل شده مسائل را مشخص می‌کنند البته نمونه‌هایی که رهبری فرمودند ارزیابی می‌شود و در صورت موفقیت، طرح‌هایی برای موفقیت بیشتر ارائه می‌شود و در صورت توقف دلایل توقف تبیین خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: خروجی این کار در اختیار رهبری قرار می‌گیرد بنابراین ضامن اجرایی دارد و بر این اساس اقدام مهمی انجام می‌شود.

*از ریل و خط انقلاب پاسداری می‌شود

وی با بیان اینکه خروجی کار اینگونه نیست که مجلس خبرگان به مطالبه‌گری از دستگاه‌ها بپردازد گفت: رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که خروجی کار در اختیار ایشان قرار گیرد در حقیقت آنچه مطرح است پاسداری از ریل و خط انقلاب است که رهبری خودشان را موظف به حفظ آن می‌دانند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از همه افراد اهل فکر و اندیشه، دانشگاهیان و روحانیت دعوت کرد تا در این عرصه مجلس خبرگان رهبری را یاری کنند تا از این انقلاب پاسداری کنیم و نقاط ضعف و قوت شناسایی شود.

وی ارزیابی میزان تدین مردم را از جمله مسائل مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب ذکر کرد و افزود: بنده به عنوان طلبه‌ای که با مردم ارتباط دارم معتقدم با وجود تمام تبلیغاتی که در فضای مجازی افراد نااهل دارند در عرصه اعتقادی آسیب نداریم.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد:‌ من فضای مجازی را خطر نمی‌دانم بلکه ابزار می‌دانم باید در نظر داشت در این فضای مجازی چه مواردی منتشر می‌شود اگر کالای سالم و معنوی است مشکلی ندارد و در صورت انتشار کالاهای فاسد مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: تلاش‌های فراوانی شد که اعتقادزدایی کنند و اکنون نیز این تلاش ادامه دارد ولی نتوانستند. البته شعاری سخن نمی‌گوییم نمونه‌های اعتقادات مردم در اعتکاف و عاشورا مشاهده می‌شود و حضور پرشور جوانان را شاهد هستیم.

*دشمن در زمینه اعتقادزدایی ناکام مانده است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین موجی در کشور ایجاد کرده و در حقیقت باران معنوی است. می‌توان بیان کرد دشمن در زمینه از بین بردن اعتقادات تلاش کرده ولی ناکام مانده است.

وی با بیان اینکه در عرصه عمل دچار مشکل هستیم گفت: چشم بستن به واقعیات مشکلی را حل نمی‌کند، در عرصه عملی مشکلات اقتصادی و آسیب‌ها در جامعه بسیار دردناک است هر از چند گاهی خبری از سوء استفاده‌های اقتصادی می‌رسد که از قوه قضائیه تشکر می‌شود که با دقت این مسائل را دنبال می‌کند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: در مسائل سیاسی هر از چندگاهی سخنانی گفته یا نوشته می‌شود که بوی سکولار از آنها می‌آید یا در عرصه فرهنگی در وضعیت جامعه در زمینه حجاب مورد قبول نیست بنابراین همه مسؤولان نظام باید در این زمینه احساس وظیفه کنند اینکه مسؤول یا مسؤولان از این مسؤولیت شانه خالی کنند مورد قبول نیست باید در نظر داشت هویت حکومت دینی هویت احساس مسؤولیت در این زمینه است.

وی با بیان اینکه سکولار بودن حکومت دینی تناقض است و قابل پذیرش نیست گفت: درباره اصل اعتقادات و ارزش‌ها نگران نیستم زیرا در جامعه به ویژه جوانان زنده است ولی در عرصه عملی کسانی که باید به وظیفه خود عمل کنند باید به عمل بپردازند نظام اسلامی و مسؤولان نمی‌توانند از این مسائل کنار بیایند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنده نمی‌گویم با زور کار را پیش ببریم سخن این است که احساس مسؤولیت کنند و طرح مفید پیگیری شود البته بخش‌هایی که قانون به ویژه قانون اساسی می‌گوید باید از زور استفاده کرد باید استفاده قانونی در چهارچوب قانون صورت گیرد.