آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: با عنایت الهی اکنون جهان اسلام بیدار شده است و گروه های تکفیری در حال نابودی هستند و هیچ جایگاهی میان مسلمانان ندارند. به گزارش شهرکریمه این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به این که اسلام دین […]

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: با عنایت الهی اکنون جهان اسلام بیدار شده است و گروه های تکفیری در حال نابودی هستند و هیچ جایگاهی میان مسلمانان ندارند.

به گزارش شهرکریمه این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به این که اسلام دین رحمت و مهربانی است، اظهار کرد: این گروه های وهابی و تکفیری از جمله داعش سعی دارند با اقدام های خود چهره حقیقی اسلام را تخریب کنند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در روزگار ما چهره حقیقی غربی ها نمایان شده و همگان متوجه شدند شعار های زیبای آنها در دفاع از حقوق بشر، فریبکارانه بوده است.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: سال ها بود غربی ها چهره واقعی خود را زیر پرده هایی هم چون احترام به مردم، حفظ محیط زیست، مردم سالاری و بیان شعارهای فریبنده پنهان کرده بودند.
وی ادامه داد: امروز همه مردم دنیا شاهد جنایت های آنها در مناطق مختلف هستند.
وی بیان کرد: آمریکا ادعا می کرد برای مبارزه با داعش ائتلافی را تشکیل داده است اما اکنون که داعش در کشور عراق در حال نابودی است، همین آمریکا به دنبال ایجاد راه فراری برای داعشی ها است تا هشت هزار تا ۹ هزار تن از آنها را به سوریه بفرستد و از جان آنها حفاظت کند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: آمریکا در یمن به خاطر این که یک جانی در ایالات متحده سرمایه گذاری کرده است از کشتار مردم بی گناه حمایت می کند.
وی با اشاره به وضعیت انتخابات در کشور آمریکا، افزود: دو نامزدی که در صحنه رقابت های انتخاباتی آمریکا پیشرو هستند هر یک در مناظره ها دیگری را به انحرافات جنسی و مالی متهم می کند، حال یکی از این دو نامزد می خواهد رئیس جمهور کشوری شود که ادعا می کند سکان دار جهان است، این رسوایی تمدن غربی را بیش از پیش آشکار می کند.
وی ادامه داد: روزگاری بود که عده ای در کشور آرزو می کردند ای کاش مانند غربی ها بودیم و می خواستند از تمدن آنها پیروی شود اما امروز پرده ها بالا رفته و باطن منافقانه غربی ها آشکار شده است.
این مرجع تقلید گفت: غربی ها در جاهایی که بر سر دو راهی قرار می گیرند به خاطر منافعی که دارند، چهره واقعی خود را به نمایش می گذارند و نشان می دهند در حقیقت اعتقادی به شعارهای خود ندارند.
وی افزود: مسئولان سعودی به صراحت می گویند اگر در سازمان ملل اسم این کشور در جمع کشورهای کودک کش قرار گیرد دیگر از این سازمان حمایت مالی نمی کنیم و دبیرکل سازمان ملل هم دستور می دهد اسم این کشور را از لیست کشورهای کودک کش حذف کنند.
وی با بیان این که در روزگار ما حقیقت تمدن غربی نمایان شده است، ادامه داد: ما باید راه و مسیر خود را صحیح انتخاب کنیم و به هیچ عنوان دنباله رو غربی ها که به تعهدات خود عمل نمی کنند، نباشیم.
وی در پایان با بیان این که اسلام همواره مسلمانان را به انجام کارهای نیک توصیه کرده است، افزود: هر فردی در طول زندگی خود می تواند کارهای نیک بی شماری را انجام دهد که بسیاری از آنها مانند برخورد نیک با مردم، احتیاجی به توانایی مالی ندارد.

منبع: ایرنا