رئیس سازمان حج و زیارت در ایلام گفت: تنها زائران ۱۳ استان می‌توانند از مرز مهران برای شرکت در مراسم اربعین استفاده کنند. به گزارش فرهنگ نیوز؛ سعید اوحدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد افرادی که برای شرکت در مراسم اربعین از مهران را انتخاب می‌کنند بیشتر از مرزهای رسمی دیگر کشور است. […]

رئیس سازمان حج و زیارت در ایلام گفت: تنها زائران ۱۳ استان می‌توانند از مرز مهران برای شرکت در مراسم اربعین استفاده کنند.

به گزارش فرهنگ نیوز؛ سعید اوحدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد افرادی که برای شرکت در مراسم اربعین از مهران را انتخاب می‌کنند بیشتر از مرزهای رسمی دیگر کشور است.

وی گفت: ۷۵ درصد از زائران عتبات عالیات مرز مهران را به عنوان مرز تردد خود انتخاب می‌کنند و به همین دلیل لازم بود که برای ساماندهی حجم عظیم زائران و برای ارائه خدمات مطلوب‌تر سهمیه‌بندی صورت گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: با توجه به این سیل عظیم متقاضیان تصمیم گرفته شد تنها زائران ۱۳ استان کشور بتوانند از مرز مهران برای شرکت در مراسم اربعین این مرز را انتخاب کنند.

وی افزود: برای استقرار کنسولگری عراق در ایلام رایزنی‌های مختلفی انجام شده است که بر اساس وعده های داده شده این کنسولگری تا نیمه دوم مهرماه در ایلام مستقر می‌شود.

اوحدی اضافه کرد: هم اکنون در سامانه سماح که سامانه رسمی برای ثبت نام شرکت در مراسم اربعین است بیش از ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.