معاون وزیر بهداشت در قم گفت: کارهای بسیار خوبی در حوزه درمان قم انجام‌شده است و یکی از جاهایی که به‌خوبی می‌توان آثار طرح تحول را به‌خوبی در آن دید، استان قم است و شاهد هستیم که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر خدماتی به چه میزان کرامت مردم حفظ و خدمات‌رسانی‌ها گسترش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه به‌نقل ازروابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، قاسم جان‌بابایی امروز در سفر به قم از مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ قم بازدید و از نزدیک با نحوه خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی آشنا شد.

وی در حاشیه این سفر با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در حوزه درمان قم انجام‌شده است اظهار داشت: یکی از جاهایی که به‌خوبی می‌توان آثار طرح تحول را به‌خوبی در آن دید، استان قم است و شاهد هستیم که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر خدماتی به چه میزان کرامت مردم حفظ و خدمات‌رسانی‌ها گسترش‌یافته است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: علاوه بر این کارهای خوبی نیز در قم انجام که در حال اتمام است که نمونه آن بیمارستان شهدا و بزرگترین کلینیک ویژه کشور در قم است که به‌زودی افتتاح خواهد شد.

وی به احداث بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و افزود: این بیمارستان در مجاورت بیمارستان شهید بهشتی قم در حال احداث است که روند رو به رشد خوبی داشته و تا چند ماه آینده قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت.

جان بابایی به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص سرطان اشاره و ابراز کرد: خدمات بخش سرطان خوب بوده و با همت استان و وزارت بهداشت یک مرکز جامع سرطان در استان داشته و دانشگاه از طریق آن می‌تواند خدمت جامع‌تری ارائه دهد.

وی گفت: بخش شیمی‌درمانی سرپایی در حال ارائه خدمات است و بخش بستری نیز آماده شده و بخش رادیوتراپی نیز دارای دو فضای خالی و آماده فعالیت است که سرمایه‌گذار نیز معرفی و وزارت بهداشت نیز می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری این مشکل را برطرف کند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حجم بالای حضور مسافران در قم اشاره و خاطرنشان کرد: استان قم یکی از استان‌های زائرپذیر است و از این رو خدمات‌رسانی به زائران و مسافران از اهمیت بسیاری برخوردار است که اورژانس و همچنین اورژانس هوایی نیز در این زمینه اقدامات گسترده‌ای انجام داده که از خدمات آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این بازدید گفت: در این بازدید رهنمودهایی از سوی ایشان ارائه و برخی مسائل اعتباری و ابهام‌ها و سؤالات به سرانجام رسید و مقرر شد تا در یک جلسه جمع‌بندی، مباحث عملیاتی شوند.

وی عنوان کرد: یکی از مسائل شیمی‌درمانی، تکمیل مرکز رادیوتراپی بود که تصمیمات خوبی اتخاذ و در خصوص بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) نیز که نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم و مشکل انشعاب داریم امیدواریم با وعده‌ای که دکتر جان بابایی ارائه کردند، شاهد راه‌اندازی بیمارستان در آینده نزدیک باشیم.