به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد  در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان که چهارشنبه، نهم اسفند انجام گرفت، در سخنانی آرامش را مهم‌ترین مؤلفه در آموزش و پرورش عنوان نمود و اظهار کرد: کار تعلیم و […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد  در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان که چهارشنبه، نهم اسفند انجام گرفت، در سخنانی آرامش را مهم‌ترین مؤلفه در آموزش و پرورش عنوان نمود و اظهار کرد: کار تعلیم و تربیت در فضای آرام و به دور از تنش و هیجانات سیاسی امکان‌پذیر هست.
وی آرامش، طمانینه و ایجاد اعتماد و اطمینان بین کارکنان را از مشخصه‌های مدیریت کارآمد و اثربخش برشمرد و اضافه کرد: آموزش و پرورش گسترده‌ترین نهاد آموزشی و تربیتی هست که طیف و تفکرات متنوعی هم در آن وجود دارد و احتیاج هست که مدیر این دستگاه از چنان حجم عظیمی بهره مند باشد که بتواند برای دستیابی به اغراض تعلیم و تربیت بین این نیروها سازگاری، اتحاد و انسجام ایجاد کند.

آرامش؛ مهم‌ترین مؤلفه در آموزش و پرورش

آیت‌الله میرعمادی تصریح نمود: معلمان توقع دارند تا مسئولان آموزش و پرورش برای آنان اعتبار و احترام قائل گردند و فضایی آرام برای آنان فراهم گردد تا بتوانند کار تعلیم و تربیت را پیش ببرند.
امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: نتیجه کوشش وکوشش متولیان تعلیم و تربیت اعم‌از معلم، مدیر و سایر کارکنان باید بالا بردن آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان باشد.
وی مدیریت را مجال شایسته ای برای پیشبرد اغراض برشمرد و اظهار کرد: باید در فضایی صمیمانه، علمی، تربیتی و دوستانه برای بالا بردن جایگاه آموزش و پرورش در شاخص‌های متفاوت برنامه‌ریزی کرد.
آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: آموزش و پرورش مربوط به مردم، نظام و حاکمیت هست و همه باید با نگاه علمی و تربیتی به‌دنبال بالا بردن علمی و فرهنگی دانش‌آموزان باشند و مسائل دیگر را در این روال مداخله ندهند .

تعلیم و تربیت در فضایی ناآرام پژوهشگر نخواهد گردید

سید احمدعلی موسوی‌نیا، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان هم در این دیدار سند دگرگونی بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه و راهبرد متولیان تعلیم و تربیت عنوان نمود و اظهار کرد: کوشش می‌کنیم تا با تاسی از آموزه‌های قرآنی و تبعیت از سیره و روش معصومین(ع) دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم
وی اضافه کرد: تربیت اساس و بنیان آموزش و پرورش هست و تا دانش‌آموز تربیت نشود نمی‌توان در تعلیم و تعلیم او توفیق حاصل کرد.

وی تاکید کرد: تعلیم و تربیت در فضایی ناآرام پژوهشگر نخواهد گردید و باید کوشش کنیم تا آرامش را بر آموزش و پرورش ایجاد کنیم تا معلمان بتوانند در این مسیر گام بردارند.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: آموزش و پرورش تمام ظرفیت‌ها را به کار خواهد گرفت تا بین نیروها اتحاد، سازگاری و همدلی ایجاد کند و به سود تعلیم و تربیت از وجود آنان هوشمندانه استفاده نماید .

انتهای پیام