به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از خراسان‌جنوبی، مداحی یک هنر مؤثر هست، هنری که تو را به سرچشمه خوبی‌ها و معنویت وصل کرده و سیره زندگی امامن اطهار(ع) را در جامعه ترویج می‌کند.حال اگر در مجالس عزای زنانه، فردی از جنس همین زنان به مدح و ثنای اهل بیت(ع) پرداخت کند […]

آرامشی که متحولم کرد/  مداحی با چاشنی تربیت فرزند

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از خراسان‌جنوبی، مداحی یک هنر مؤثر هست، هنری که تو را به سرچشمه خوبی‌ها و معنویت وصل کرده و سیره زندگی امامن اطهار(ع) را در جامعه ترویج می‌کند.
حال اگر در مجالس عزای زنانه، فردی از جنس همین زنان به مدح و ثنای اهل بیت(ع) پرداخت کند مطمئنا تاثیر بیشتری خواهد داشت. همچنین حضور کودکان همراه مادران در این مجالس نیز می‌تواند آغازگر شناخت آنها از زندگی سعادتمندانه باشد.
با بانوی مداحی آشنا گردیدیم که چند سالی هست به عشق اهل بیت(ع) مداحی می‌کند و اهتمام در شناخت هرچه زیادتر مردم از اهل بیت(ع) دارد، شناختی که جامعه را به سوی سعادت می‌برد.

چه چیزی موجب علاقه‌مندی شما به مداحی و روضه‌خوانی امامن اطهار(ع) شده هست؟
از کودکی به این چنین مراسم علاقه مند بودم و در مجالس روضه شرکت می‌کردم، در دوره‌های قرآن نیز حضوری فعال داشتم تا اینکه ۲۸ پارسال توفیق زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نصیبم گردید و فضای معنوی حاکم بر آن مکان‌های مقدس من را ترغیب به خرید کتب مرثیه سرایی و مداحی کرد و از آن پس بود که علاقه مندی‌ام به مداحی اهل بیت(ع) زیادتر گردید.

آیا روضه خوانی را از فرد خاصی آموختید؟
روضه خوانی را از فرد خاصی نیاموختم اما با علاقه زیادی که به این چنین مراسم و محافل داشتم و با الگو گرفتن از ذاکرین پیشکسوت، اندک اندک روضه خوانی را آغاز کردم و از آن زمان تا به حال به صورت مداوم و مستمر مجالس روضه خوانی برگزار می‌کنم.

برای جذابیت زیادتر مجالس روضه و جذب جوانان به آن، آیا مطالب تازه ای عرضه می‌شود یا تکراری هست؟
در هر مجلس روضه، مطالب متفاوتی بیان می‌شود، احادیث از امامن و پیامبر اکرم(ص)، سرگذشت پیامبران، احکام من جمله مواردی هست که عنوان می‌شود و انتهاء بخش مراسم ذکر فاجعه واقعه عاشورا هست که تمام این مطالب در زمینه شناخت زیادتر زنان از زندگی اهل بیت(ع) هست نه اینکه تنها آنها را بگریانم.

آیا تاحالا روضه‌خوانی را به کسی تعلیم داده‌اید؟
طبق معمول در روضه خوانی به زنان علاقه‌مند اذن داده میشود تا روضه خوانی و مداحی کنند تا به مرور زمان زمان آن‌ها نیز یاد بگیرد.

اثرها روضه خوانی در زندگی شخصی شما چه بوده هست؟
تمام داشته‌هایم را از برکت قرآن و امامن معصومین (ع) می‌دانم و زیادی از مشکلات و گرفتاری‌هایی که در زندگیم داشتم به برکت همین مجالس برطرف شده هست. به صورت مثال در گذشته نمی‌توانستم حتی یک کلمه از قرآن قرائت کنم اما حالا می‌توانم به سادگی قرآن را صحیح بخوانم.

فواید شرکت و حضور زنان در مجالس روضه چیست؟
زنان به جای اینکه در کنار هم جمع گردند و غیبت کنند در این مجالس با نکات تازه ای از زندگی ائمه(ع) آشنا می‌شوند که مطمئنا در زندگی شخصی آن‌ها تاثیر بسزایی می‌تواند داشته باشد و در تربیت فرزندان آن‌ها موثر می باشد. بی تردید حضور در مجالس معنوی، کودکان را برای آینده‌ای سرشار از معنویت آماده خواهد کرد، آینده‌ای که ایران اسلامی را خواهد ساخت.
انتهای پیام