حجت الاسلام محسن فاطمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از شهر قم؛ با اشاره به اهمیت جایگاه امامزادگان به عنوان قطب های فرهنگی، در مورد این دو امام زاده بزرگوارگفت: این دو امامزاده، امامزاده ابراهیم(ع) و امام زاده محمد(ع) می باشند که امامزاده محمد (ع) با ۴ واسطه به امام کاظم(ع) می رسد و امامزاده […]

حجت الاسلام محسن فاطمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از شهر قم؛ با اشاره به اهمیت جایگاه امامزادگان به عنوان قطب های فرهنگی، در مورد این دو امام زاده بزرگوارگفت: این دو امامزاده، امامزاده ابراهیم(ع) و امام زاده محمد(ع) می باشند که امامزاده محمد (ع) با ۴ واسطه به امام کاظم(ع) می رسد و امامزاده ابراهیم(ع) نیز فرزند امام زاده محمد(ع) هست که با ۵ واسطه به امام کاظم (ع) می رسد.
وی تصریح نمود: جد اعلای امامزاده ابراهیم(ع) ،ابراهیم اصغر(ع) هست؛ وی فردی شجاع و عابد بود و امام کاظم(ع) پیش از ولادت این امام خبر داده بودند و فرمودند که از همسرانم فرزندی به دنیا می آید که در جسارت و عبادت کسی از آنان پیشی نمی گیرد.


مدیر اجرایی آستان امامزاده ابراهیم(ع) گفته بود: امامزاده ابراهیم(ع) خصوصیات شاخصی داشتند؛ وی از علما و محدثین بزرگ و نویسنده بودند که کتاب الامامه و القضام از وی بر جای مانده هست.

مسئول مرکز فرهنگی و قرآنی آستان امامزاده ابراهیم(ع) گفته بود: فعالیت های فرهنگی بی شماری در طول سال در آستان امامزاده ابراهیم اتفاق می افتد که محافظت قرآن کریم همه روزه با حضور ۶۰۰ تن از خواهران و برادرهای یکی از این برنامه های فرهنگی هست.

حجت الاسلام فاطمیان اظهار کرد: دفتر مشاوره روانشناسی و کتابخانه عمومی از حجم های با اهمیت در امامزاده ابراهیم(ع) خواهد بود که مورد توجه مردم قرار دارد.
حضور هزاران نفر در برنامه های فرهنگی


مسئول مرکز فرهنگی و قرآنی آستان امامزاده ابراهیم(ع) اظهار کرد: علاوه بر این آستان امامزاده ابراهیم(ع) در ایام نوروز با برنامه های فرهنگی متنوع میزبان زوار و مجاوران و شهروندان قمی هست.


وی گفته بود: فعالیت های فرهنگی در ایام عید و راهنمایی زوار در مورد امامزاده ها و این امامزاده من جمله بخش هایی هست که مورد استقبال زوار قرار دارد.
حجت الاسلام فاطمیان تصریح نمود: خصوصیت خاصی که این امامزاده ابراهیم(ع) دارد این هست که از نظر سند، بسیار مستند خواهد بود و آیت الله مرعشی که از بزرگان علم رجال و انساب بودند سند این امام زاده را تائید کرده بودند؛ این عالم بزرگوار قمی مقبره ای در پشت امام زاده داشتند و مرتب به زیارت این امام زاده می آمدند و فرزندان معظم له نیز به امام زاده مشرف می گردند و ارادت خاصی بدان دارند.
مسئول مرکز فرهنگی و قرآنی آستان امامزاده ابراهیم(ع) متذکر گردید: امامزاده دارای کرامات و معجزات بسیاری خواهد بود چون امام زاده ابراهیم و محمد از سلسله نقبای شهر شهر قم و شهر ساوه و آوه بودند مردم شهر قم بیشتر از سایر امامزاده‌ها به آن عزم داشتند بنابراین خیابانی از قدیم به اسم این امام زاده خواهد بود و بارگاه وی زیارت گاه مومنان قرار گرفته هست .
وی اظهار کرد: بقعه امام زاده ابراهیم در خیابان کلیدی شهر شهر قم واقع هست و از خروجی شهر شهر قم به سمت جعفریه و ساوه یک راه کلیدی به این امام زاده باز می گردد.

انتهای پیام