نمایشگاه توانمندی مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با عنوان «بلندای همت» روز پنجشنبه در مجتمع حضرت معصومه(س) برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه  محمود تلخابی معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در حاشیه افتتاح نمایشگاه بلندای همت به خبرنگاران گفت: این یازدهمین نمایشگاه بلندای همت است که امسال در این استان برپا شد که در تولیدی‌های غرفه‌های نمایشگاه های قبل برای بیش از ۵۵۰ نفر با ارائه تسهیلات بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

به گفته وی هدف از برپایی نمایشگاه مذکور، ارائه دستاوردها و توانمندی‌های مجریان طرح‌های اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد استان قم می باشد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۲ غرفه تولیدی مشغول به فعالیت در نمایشگاه هستند، گفت: این نمایشگاه برای بازدید عموم همشهریان و مسؤولان استانی و ملی دایر شده و امیداوریم با تلاش مددجویان و تولیدکنندگان و همچنین حمایت مسؤولان ذی‌ربط روز به روز شاهد اشتغالزایی بیشتری برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) باشیم.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم ادامه داد: میوه خشک و محصولات خانگی، عروسک، کیف و کفش، تولید پوشاک سنتی، سرویس آشپزخانه، کاپشن، مانتو، محصولات چرم، عرقیات گیاهی، کالای خواب، فرش دستباف، سوهان‌پزی از جمله غرفه‌های دایر شده در این نمایشگاه است.

هدایت و مشاوره شغلی در کنار ارائه تسهیلات بانکی از اقدام‌های کمیته امداد قم در راستای خودکفایی و اشتغال مددجویان است. وی خواستار حضور شهروندان استان قم از این نمایشگاه به منظور تقویت و حمایت از مددجویان شد.

نمایشگاه «بلندای همت» در قم آغاز به کار کرد

تسهیلات خودرویی و احداث پنل‌های خورشیدی از مهم‌ترین محورهای خودکفایی مددجویان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای خودکفایی و اشتغال مددجویان، تصریح کرد: یک هزار و چهار مددجو در استان قم در قالب طرح خودکفایی و اشتغال با هدایت شغلی کمیته امداد و ارائه تسهیلات خودکفا و توانمند شدند.

مهری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری و رونق اشتغال در حوزه مشاغل خانگی؛ ارائه تسهیلات خودرویی و احداث پنل‌های خورشیدی از مهم‌ترین محورهای کمیته امداد در خودکفایی مددجویان طی سالجاری بوده است.

مدیرکل کمیته امداد قم سرمایه‌گذاری در نصب پنل‌های خورشیدی را از مهمترین طرح‌های اشتغال‌زایی یاد کرد و ادامه داد: برای تمامی افرادی که شرایط لازم را داشته باشند تسهیلات و تجهیزات لازم ارائه می‌شود؛ سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی به‌رغم کم‌هزینه‌بودن دارای درآمد پایداری برای مددجویان است.

مهری تصریح کرد: دهک‌های یک تا پنج برای دریافت وام اشتغال می‌توانند به سامانه hayat.emdad.ir مراجعه و نسبت به درخواست وام اقدام کنند.

به گفته این مسئول، تحت پوشش نبودن یکی از بیمه‌های پایه از معیارهای پرداخت این تسهیلات به مددجویان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که پیش‌از این وام اشتغال دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند برای توسعه کسب‌وکار خود نسبت به دریافت تسهیلات جدید اطلاعات خود را در سامانه مذکور بارگذاری کنند.

در حال حاضر ۲۱ هزار و ۶۷۰ خانواده تحت پوشش کمیته امام خمینی قم قرار دارند که مجموع نفرات آن‌ها ۳۸ هزار و ۹۳۹ نفر می‌شود.