استاد عالی کارگاه خط در گرافیک با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آموزش تخصصی عناصر تشکیل دهنده‌ پوستر گفت: در ابتدای امر برگزاری کارگاه‌های تخصصی برگزاری کارگاه نوشتار در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شهرکریمه در حاشیه برگزاری کارگاه «خط در گرافیک» که در  مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است گفتگویی با استاد مسعود نجابتی انجام شد که وی ضمن اعلام برگزاری این کارگاه اظهار کرد: جامعه ایمانی مشعر هر سال در مراسم اختتامیه سوگواره پوسترهای عاشورایی کارگاه‌هایی نیز برگزار می کرد و شرکت کنندگان و هنرجویان در این کارگاه‌ها با مبانی تئوری و عملی طراحی پوستر آشنا می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته برنامه ریزی کردیم که این کارگاه را به شکل تخصصی تر برگزار کنیم اظهار کرد: در حال حاضر ما پوستر را به عناصر تشکیل دهنده آن اعم از نوشتار، تصویر، ترکیب خط و… تقسیم کردیم و برای هر کدام از این عناصر یک کارگاه اختصاصی برگزار خواهیم کرد.

استاد عالی کارگاه خط در گرافیک بیان کرد: در ابتدای امر برگزاری کارگاه‌های تخصصی برگزاری کارگاه نوشتار را در دستور کار قرار دادیم و البته این نکته نیز باید ذکر شود که نوشتار نیز دارای تقسیماتی است که هر کدام نیاز به یک کارگاه تخصصی دارد.

وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها به دنبال این هستیم که به چهار شیوه‌ای که نوشته در پوستر حضور می‌یابد اشاره کنیم اضافه کرد: در این کارگاه تخصصی تلاش خواهیم کرد نقاط ضعف هنرجویان را برطرف کرده و با کمک اساتید خوشنویسی هنرجویان با انواع خوشنویسی آشنا شوند.

نجابتی افزود: در قدم بعدی شیوه‌های دیگر که در گرافیک مرسوم است اعم از دست نویس، تایپوگرافی، ساختار گرا و… پرداخته و اگر این دوره به صورت کامل برگزار شود تجربه جدید در فضای آموزش پوستر اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه خط در گرافیک به شکل جدی امروز جدی آغاز شده است و روز جمعه مراسم اختتامیه برگزار می‌شود یادآور شد: استاد اسدی به تعلیم خطوط ثلث، نسخ و ریحان، استاد رضاییان به آموزش خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و استاد طاوسی به آموزش خط رقاع که منسوخ شده است و در بین خوشنویسان هم رواج ندارد ولی کاربردهای بالایی در فضای گرافیک دارد می‌پردازند.