فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با تأکید بر اینکه بسیج نماد فرهنگ عمومی است، گفت: با همکاری شهرداری بسیج آمادگی دارد که علاوه بر سالن‌های ورزشی در حال احداث، ۴۰ سالن ورزشی دیگر نیز در شهر قم بسازد. سردار غلامرضا احمدی یکشنبه‌شب در دویست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات […]

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با تأکید بر اینکه بسیج نماد فرهنگ عمومی است، گفت: با همکاری شهرداری بسیج آمادگی دارد که علاوه بر سالن‌های ورزشی در حال احداث، ۴۰ سالن ورزشی دیگر نیز در شهر قم بسازد.

سردار غلامرضا احمدی یکشنبه‌شب در دویست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به پیام‌های عاشورا از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری وظایفی را نیز برای مردم و مسؤولان مشخص کردند تا نفوذ در کشور محقق نشود.

وی با اشاره به حساسیت‌های مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جنگ هنوز در کشور برقرار است، ادامه داد: همچنان دشمن به بصیرت، اخلاق، دین و ایمان مردم ما حمله میکنند و باید در مقابل این هجمه‌ها دفاع کرد و برای مقابله با آن نیازمند ایجاد قرارگاه هستیم.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به رشادت‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس متذکر شد: در این دوران نه تنها دشمن یک ذره از خاک ما را غصب نکرد بلکه امروز ایران اسلامی نمونه‌ای افتخار آمیز برای آزادگان جهان است.

وی تشریح کرد: امروز توطئه‌ای که کمترین آن‌ها تجزیه خوزستان و مناطق نفت خیز بود نه تنها به سرانجام نرسید بلکه به برکت رهبری امام و رهبری و شهدا پیشروی‌هایی در کشورهای اسلامی داشتیم.

احمدی با بیان اینکه سپاه به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی رویکردی برای مصون سازی و توانمندسازی جامعه برای عرصه‌های دفاع جنگ نرم دارد، تشریح کرد: سپاه با استفاده از ظرفیت بسیج با تشکیل حلقه‌های صالحین، اردوهای راهیان نور و … اقدامات ویژه‌ای در این حوزه انجام داده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری‌های شورای شهر و شهرداری برای فضاسازی شهری متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از بهترین و تحول‌سازترین سفرهای کشور را راهیان نور عنوان و اضافه کرد: سفر راهیان نور کم کم دچار هزینه‌های گرانی شده است و نیاز است برای ادامه این سفر حمایت‌هایی خصوصاً از بسیج محلات بشود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به ظرفیت‌های موجود استان در خوزستان برای استقرار اردوهای راهیان نور گفت: نیاز است که فضای جدیدی برای استان قم نیز در خرمشهر ایجاد شده تا بتوانیم بهره وری بیشتری برای زائرین داشته باشیم.

احمدی با اشاره به ظرفیتی که اردوهای راهیان نور برای جوانان ایجاد می‌کند، توضیح داد: برای تأمین فضایی مناسب با امکاناتی مطلوب برای حضور شرکت‌کنندگان در اردوی راهیان نور در خرمشهر هزینه زیادی نیاز نیست اما نیازمند مشارکت دستگاه‌های استان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بسیج نماد فرهنگ عمومی است، اظهار کرد: باید فضایی برای بسیجیان فراهم کنیم که بسیج تقویت شده و تشکیلات آن بهبود یابد.

احمدی با تأکید بر اینکه بسیج سه سالن ورزشی در قم دارد که آمادگی دارد که ۴۰ سالن ورزشی دیگر نیز در این شهر بسازد، بیان کرد: امید داریم شهرداری امکاناتی را به ما اختصاص دهد تا بتوانیم این فضاها را ایجاد و تقویت کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به ایجاد مراکز خدمات فرهنگی در سطح شهر، گفت: در پردیسان بعضاً مجتمع‌های هزار واحدی ساخته می‌شود دریغ از اینکه به مسائل فرهنگی و خدمات فرهنگی آن‌ها توجه شده و مراکزی برای این کار در آن‌ها ساخته شود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با تأکید بر اینکه سه استخر توسط بسیج در قم در حال ساخت است، افزود: آمادگی داریم با همراهی مجموعه شورا و شهرداری فضاهای بیشتری بسازیم چنانکه شهرهای دیگر در این امر پیشرو بوده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی تا عمق خانواده‌ها نفوذ کرده است، مطرح کرد: امروز بسیاری از خانواده‌ها در کشور گرفتار مشکلات فضای مجازی هستند و باید برای فرزندان جامعه فکری شود.

احمدی با تأکید بر اینکه راهکار جلوگیری از مشکلات فضای مجازی ایجاد فضاهای تفریحی و ورزشی است، گفت: تیراندازی یکی از ورزش‌های جذاب بران جوانان است که امید است مجموعه‌های شهر همراهی کنند تا بتوانیم این ورزش را در شهر توسعه داده و جوانان را به آن جذب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سپاه از مراکز ورزشی خود هیچ درآمدی ندارد گفت: ما سالانه میلیون‌ها تومان نیز یارانه به این فضاهای ورزشی اختصاص می‌دهیم تا بتوانیم با شرایط بهتری پذیرای مردم باشیم.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با تاکید بر ضرورت مرور نامگذاری‌های سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: رهبری تاکید کردند که این نام‌ها منظومه اقتصاد مقاومتی است و مسوولان باید به آن‌ها توجه کنند.

وی با تأکید بر حرکت در مسیر اصلاح الگوی مصرف در بین مردم گفت: مرور این نامگذاری‌ها نشان می‌دهد که هرکدام کلیدواژه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی و شاخص هایی برای حرکت در این مسیر است.

احمدی با تأکید بر منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و ضرورت استفاده از کالای ایرانی یادآور شد: هنوز در ذهن جامعه مارک‌های زیبای جذاب کالاهای خارجی بیشتر وجود دارد تا کالای ایرانی و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فرصت‌هایی برای اطلاع‌رسانی تولیدات اقتصاد مقاومتی فراهم شود، متذکر شد: در استان و کشور بسترهایی برای افزایش تولیدات اقتصاد مقاومتی فراهم شده و شرایطی فراهم شود تا نمونه‌ای از این محصولات به مردم نمایش داده شود.