امام جمعه قم تصریح کرد: فضای ماه مبارک رمضان باید یک فضای دینی تمام عیار باشد که آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه اسلامی باید احساس پشتیبانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌ اول نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، عوامل بازدارنده انسان نسبت به عبودیت را برشمرد و افزود: ناآگاهی و جهل انسان نسبت به خدا، نعمات الهی و پاداش او در روز قیامت، باعث می‌شود که ره عبودیت را در پیش نگیریم و در مسیر دیگری گام برداریم.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه جامعه امروز ما در معرض تهدید جدی انجام گناه و ارتکاب منکرات است؛ گناه در جامعه به انقلاب، اعتقادات و باورها ضربه می‌زند و جامعه را از وادی اسلام و بیعت شهیدان دور می‌کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قساوت قلب، فاسد شدن دل، رسوایی و بدنامی در دنیا، غافل شدن از خدا و معنویت و کوتاه شدن عمر انسان از آثار مهم گناه کردن است.

 

وی با تاکید بر اینکه فضای خیابان‌ها، بازارها و به خصوص شهر مقدس قم باید در تراز یک شهر اسلامی باشد، بیان کرد: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم که تمهیدات لازم را بیاندیشند و جلوی عادی سازی روزه خواری در جامعه ایران گرفته بشود. حریم ماه مبارک رمضان باید حفظ شده و روزه خواری در جامعه اسلامی باید زشت شمرده شود.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه قم ادامه داد: فضای ماه مبارک رمضان باید یک فضای دینی تمام عیار باشد که آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه اسلامی باید احساس پشتیبانی کنند نه احساس غربت و تنهایی؛ دشمنان می‌خواهند علاوه بر تحریم اقتصادی یک بی‌تفاوتی از نظر فرهنگ دینی در جامعه ما ایجاد کنند.

 

وی ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) به حضرت خدیجه کبری (س) احترام بسیاری می‌گذاشتند و در غم از دست دادن ایشات بسیار سوگوار شدند؛ از ویژگی‌های مهم این بانو می‌توان به شجاعت، عقل و درایت، ایثار و فداکاری اشاره کرد.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمحمد باقر صدر، عنوان کرد: شهید صدر شخصیتی عالم، مرجع، مجاهد، دارای آثاری فاخر در جهان و مدافع اسلام بود که به جرم عدم همکاری با رژیم بعثی و دلدادگی به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، به دست این رژیم به شهادت رسید.

 

خطیب جمعه قم با اشاره به شهادت حجج‌اسلام اصلانی و دارابی در حرم رضوی اظهار کرد: دشمن روحانیت را در نگاه مردم نازیبا جلوه می‌دهد و تمام مشکلات را به گردن روحانیت می‌گذارد. باید متوجه باشیم؛ طلبه‌های جهادی ما در همه مسئله‌ها همچون زلزله، سیل، مبارزه با کرونا ویروس و… حاضرند و خدمت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ما در مسئله مذاکرات تضمین می‌خواهیم، تصریح کرد: ما به دنبال راستی آزمایی هستیم و اعلام می‌کنیم جریان MPD که مطرح می‌کنند باید خاتمه پیدا کند؛ ما با صراحت اعلام می‌کنیم سپاه از ارکان مقدس نظام جمهوری اسلامی است و باید از تحریم خارج بشود.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره شعار سال جدید اظهار کرد: تولیدی که برآیند آن از طریق دانش‌بنیان باشد، ره‌آوردی خواهد داشت که دشمن دچار بهت و ناباوری می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به حضوری شدن فعالیت‌های تحصیلی خاطرنشان کرد: مسئله کرونا نباید عادی انگاری شود بلکه باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاملا رعایت شود؛ چراکه کرونا تمام نشده است، نباید با سهل‌انگاری شاهد سویه جدیدی از این ویروس باشیم.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه