[ad_1] به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، خانم معصومه ظهیری در گفت و گویی با بیان اینکه مهر حسینی هیچ گاه سرد و تمام نمی شود، افزود: محرم سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا دارای ویژگی های خاصی است و در شورای نهادهای دینی شیوه نامه برگزاری مراسم محرم بررسی و […]

[ad_1]

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، خانم معصومه ظهیری در گفت و گویی با بیان اینکه مهر حسینی هیچ گاه سرد و تمام نمی شود، افزود: محرم سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا دارای ویژگی های خاصی است و در شورای نهادهای دینی شیوه نامه برگزاری مراسم محرم بررسی و در شورای اجتماعی کشور نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه مراسم محرم سال جاری نیز باید با شور و عزت حسینی همانند سال های قبل برگزار شود، افزود: محرم مردمی است یعنی مردم به دنبال برگزاری برنامه های مذهبی در این ایام هستند و تولی گری برنامه های محرم با مردم است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، شعار محرم امسال را«هر خانه یک حسینیه» عنوان و تصریح کرد: مراسم جمعی برای بانوان در محرم سالجاری در بوستان های ویژه بانوان، پارکینگ مجتمع ها، ورزشگاه های مخصوص بانوان و غیره برگزار می شود.

وی بیان کرد: در طرح «هر خانه یک حسینیه» اسامی مبلغاتی که هر سال برای تبلیغ اعزام می شدند در سامانه ثبت شده و افرادیکه تمایل دارند در منازل خود برنامه های عزاداری برگزار کنند، مبلغ برای حضور در مراسم اعزام می شود.

ظهیری گفت: طرح احسان، مواسات و همدلی در مراکز نیکوکاری، کانون دانش آموختگان و با تشویق مبلغان به منظور جمع آوری نذورات و هدایا اجرا می شود از جمله به جمع آوری جهیزیه برای نیازمندان اقدام خواهد شد.

وی ابراز کرد: مسابقات کتابخوانی ویژه ماه محرم به منظور افزایش مطالعه سیره و سبک زندگی اهل بیت(س) میان خانواده ها تدارک دیده شده است.

معاون حوزه های علمیه خواهران گفت: در فضای مجازی، دلنوشته، پادکست و منبرهای مجازی تولید شده و در عرصه بین المللی به پنج زبان زنده دنیا ویبنار برگزار می شود و تا اربعین ادامه دارد.

وی عنوان کرد: امسال حسینیه ای به وسعت دل های شیعیان در دنیا برپا می شود و هر کس از نقاط مختلف جهان می تواند شرکت کند و فضای ارتباطی گسترده ای وجود دارد که برگرفته از همکاری مشترک حوزه علمیه خواهران، مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت(س)، وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات است./۱۳۷۰/د۱۰۲/ف

[ad_2]