مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از آغاز فاز سوم طرح تحقیقاتی شناسایی گونه‌های سازگار با اقلیم شهر قم در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش هرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در گفت و گویی افزود: فاز سوم طرح تحقیقاتی شناسایی گونه‌های سازگار با اقلیم شهر قم مانند دو فاز قبل، با همکاری مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در فاز سوم ۵۵ گونه گیاهی در بازه زمانی سه تا پنج ساله در شهر قم در عرصه مرکز تحقیقات و آموزش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم واقع در بوستان غدیر کاشته خواهد شد و پس از شناسایی بهترین گونه‌های سازگار با اقلیم قم در فضای سبز شهر کاشته می‌شود.

جوادیان ادامهداد: حدود ۳۰ گونه در ۲ فاز قبل شناسایی و به گیاهان فضای شهر قم اضافه شد، که این گونه ها ضمن کاهش مصرف آب، افزایش زیبایی منظر و افزایش پایداری فضای سبز را در پی داشته است و امیدواریم در فاز جدید دست کم ۱۵ گونه را شناسایی و به فضای شهر قم اضافه کنیم.

وی بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح، شناسایی گونه‌های کم آب برای فضای شهر قم و حفظ زیبایی، طراوت و جذابیت‌های بصری در فضای شهر قم در کنار استفاده از گونه‌های مقاوم است که به دلیل کمبود منابع آبی در شهر قم باید مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شناسایی گونه‌های کم آب برای قم و ایجاد زیبایی بصری دو هدف مهم در برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم است.