[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، کرمعلی قندالی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات عشایر و روستاهای استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: از نزدیک در جریان مشکلات مناطق عشایری قم قرار گرفتم و با توجه به نقش سازنده عشایر در تأمین امنیت غذایی کشور طبق ظرفیت و منابع […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، کرمعلی قندالی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات عشایر و روستاهای استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: از نزدیک در جریان مشکلات مناطق عشایری قم قرار گرفتم و با توجه به نقش سازنده عشایر در تأمین امنیت غذایی کشور طبق ظرفیت و منابع مالی این سازمان در این پروژه سهیم خواهیم شد.

وی به پروژه آبرسانی به روستاهای مسیر قم تهران با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اشاره کرد و اظهار داشت: فاز نخست این پروژه باید در اولویت قرار گیرد و برای فاز دوم هم در زمان مشخص دیگری پیگیری و منابع مالی آن تأمین شود.

رئیس سازمان عشایر ایران با تأکید بر اینکه باید همه دستگاه‌های اجرایی و معاونت توسعه روستایی در این پروژه سهیم باشند، افزود: با توجه به اینکه ۱۲ کیلومتر از این پروژه تا شهرک شکوهیه است و بخشی از آب این شهرک با این پروژه تأمین خواهد شد باید این شهرک هم سهمیه خود را در این زمینه برای مشارکت مدنظر داشته باشد.

قندالی افزود: با توجه به تغییرات بودجه کشور و محدودیت‌های مالی دولت دغدغه اتمام پروژه‌های نیمه تمام را دارد لذا دولت با محدودیت کامل منابع مالی روبرو است.

گفتنی است؛ این با اجرای این پروژه ۱۲ روستای محروم از آب شرب بهره‌مند خواهند شد که تاکنون ۱۲ کیلومتر از خطوط فرعی آن تا شهرک شکوهیه اجرایی شده و نیاز به تأمین اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان دارد.

اگر فاز نخست این پروژه مورد بهره برداری قرار گیرد آب شرب ۶ روستا تأمین خواهد شد و سهم سازمان امور عشایری در این پروژه ضروری است.

[ad_2]