[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مهرداد غضنفری ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح نخستین مرکز غیردولتی خدمات محیط زیستی کشور در قم با بیان اینکه صنعت لزوماً در تقابل با محیط زیست قرار نگرفته است، افزود: واحدهای صنعتی می‌توانند قوانین و ضوابط زیست محیطی را به خوبی مورد توجه قرار دهند. وی بیان کرد: اجرای […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مهرداد غضنفری ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح نخستین مرکز غیردولتی خدمات محیط زیستی کشور در قم با بیان اینکه صنعت لزوماً در تقابل با محیط زیست قرار نگرفته است، افزود: واحدهای صنعتی می‌توانند قوانین و ضوابط زیست محیطی را به خوبی مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: اجرای قانون هوای پاک در کشورمان در گرو فرهنگ سازی، تعامل مسئولان، تأمین زیرساخت‌ها و مشارکت عمومی است که در رابطه با هماهنگی و هم افزایی مسئولان، فاصله زیادی با نقطه مطلوب وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه سهم بخش‌های مختلف در تخریب و آلودگی محیط زیست مشخص شده و برای مدیریت این معضل برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است، گفت: همه اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه‌های گوناگون برای رفاه و سلامت انسان است و اگر فعالیت ما به بشریت و جانداران آسیب بزند به بیراهه رفته‌ایم.

غضنفری گفت: اجرای قوانین تنبیهی و تشویقی برای واحدهای صنعتی در رابطه با اجرای ضوابط زیست محیطی امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت وجود نگاه پیشگیرانه برای حفاظت از محیط زیست افزود: واحدهای صنعتی که مؤلفه‌ها و شاخص‌های زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، باید از ارائه خدمات محروم شوند.

[ad_2]