مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به انجام ۴۴ پروژه در این منطقه طی سالهای گذشته، اظهار کرد: ۵ تقاطع جهت تسهیل رفت‌وآمد و دسترسی شهروندان در منطقه ۲ قم احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، مهندس رضا رحیمی ظهر امروز در گام چهارم افتتاح رسمی ۱۰۰ پروژه شهرداری قم که در سالن رضوان شهرداری استان برگزار شد، عنوان کرد: ساختمان منطقه دو شهرداری قم با ۷ هزار متر مربع زیربنا در ۶ طبقه احداث شده که دو سازمان تابعه شهرداری نیز در این محل مستقر خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه افتتاح و بهره‌برداری رسمی از ساختمان این منطقه، باعث حضور و مراجعه بیشتر شهروندان به شهرداری منطقه و افزایش تسهیل و ارتباطات مردمی خواهد شد، اضافه کرد: برای اجرای فاز اول پروژه بلوار جمهوری اسلامی، ۱۲۰ پلاک تملک و در فاز دوم و تونل این بلوار تا بلوار آیت‌الله بنی فضل نیز ۹۲ پلاک تملک شده و در حال حاضر ۱۱ پلاک از فاز دوم آن تملک و تخریب نشده است.

 

مدیر منطقه دو شهرداری قم تشریح کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان تا کنون برای تملکات بلوار جمهوری اسلامی هزینه شده است و تعلق خاطر، ریزدانگی و بافت مسکونی متراکم این منطقه از مشکلات تملک و اجرای پروژه‌ بلوار جمهوری اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه در منطقه دو شهرداری قم پنج تقاطع طی سالهای قبل طراحی و وارد فاز اجرا شده، افزود: تقاطع جمهوری اسلامی، زیر گذر آیت الله طباطبایی، زیر گذر جمهوری اسلامی و بلوار شهدای روحانیت از جمله این موارد هستند.

 

رحیمی تصریح کرد: بافت مرکزی منطقه دو با کمبود فضای سبز شهری روبه‌رو است و طی این سالها هفت بوستان در منطقه دو احداث شده که با احداث بوستان‌های حاشیه‌ای مقداری از کمبود فضای سبز در بافت مرکزی منطقه مرتفع شده است.

 

وی با اشاره به نصب سه پل هوایی در سطح معابر پرتردد این منطقه، ادامه داد: وجود کاربری‌های ناسازگار مانند ریل آهن و دکل‌های برق از مشکلات اساسی منطقه دو شهرداری قم است؛ عریض بودن معابر نیز از مزیت‌های مهم منطقه ۲ می‌باشد.

 

رحیمی در پایان تقاطع شهدای روحانیت و زیرگذر بلوار غدیر را از جمله پروژه‌های شاخص منطقه ۲ دانست و از به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها در سال آینده خبر داد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه