رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در ردیف بودجه ۱۴۰۲ اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه عمران و حمل‌ونقل در قم اختصاص دادیم.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهرکریمه، محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی شوراها که در سالن جلسات ساختمان شورای شهر قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: نقشی که برای شورای شهر در نظر گرفته می‌شود نقدش جهت‌دهی اقدامات شهری و ریل‌گذاری قانون برای تصمیمات شهرداری است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد بحث حمل و نقل است، در سال ۱۴۰۲ اعتباری بالغ‌بر ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه عمران و حمل و نقل در استان قم پیش‌بینی شده است. سقف سهم هر شهروند قمی در پروژه‌های عمرانی مبلغی حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ تومان است.

دهناد تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد بودجه‌ای که برای شهر قم در نظر گرفتیم مربوط به حوزه عمران است، باتوجه به افزایش هزینه‌های جاری معمولا کلانشهر‌ها سهم کمتری را به این موضوع اختصاص می‌دهند که خوشبختانه در قم کاملا برعکس این موضوع اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: یکی از سیاست‌های خوبی که شورای اسلامی شهر قم سال گذشته به آن پرداخت بحث تمرکز روی پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی بود. ما به جای اینکه پروژه جدیدی را در قم آغاز کنیم به بحث تکمیل پروژه‌های ناتمام پرداختیم. بسیاری از پروژه‌های کلانی که در قم حضور داشتند در ابتدای دوره ششم شورا پیشرفتی حدود ۲۰ درصدی داشتند که امروزه پیشرفت خوبی را در این پروژه‌ها شاهد هستیم و بسیاری از آن‌ها در پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: یک سری پروژه‌های کلانی را در سال ۱۴۰۲ نظر گرفته ایم، یکی از نقدهایی که بسیاری از مردم به مدیریت شهری داشتند و در رسانه‌ها منعکس می‌شد بحث این بود که شهرداری به پروژه‌هایی که در هسته مرکزی شهر قرار گرفته‌اند و با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند توجه کافی نمی‌کند و به‌ پروژه‌هایی که چالش‌های کمتری دارند می‌پردازد.

دهناد افزود: از ابتدای دوره ششم شورا، پروژه‌هایی که در هسته مرکزی شهر واقع شده بودند و اهمیت بالایی داشتند، شورا اهتمام بیشتری در تکمیل این پروژه‌ها داشته باشد. برای مثال یکی از این پروژه‌ها فاز ۴ و ۵ عمار یاسر بود که ما هزینه‌ای حدود ۱۵۰ میلیارد تومانی برای احداث و ۳۳۰ میلیارد تومانی برای این تکمیل این ۲ فاز در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفتیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم بیان کرد: در ادامه پارکنیگ شرقی حرم مطهر یکی از پروژه‌هایی بود که سال گذشته رسانه‌ها اشکالاتی که در این پروژه وارد بود را مطرح کردند، لازم به ذکر است قرارداد این پروژه در سال ۱۴۰۱ منعقد شد و اکنون بحث طراحی آن درحال سپری شدن است و با گذشت یک زمان کوتاه و مناسب به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی توضیح داد: پروژه بعدی ما زیرگذر امام موسی صدر است که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است، پروژه‌هایی که ذکر شد جزو پروژه‌های کلان ما در هسته مرکزی شهر محسوب می‌شود. البته علاوه بر این‌ها تقاطع‌ها، پل‌ها و سایر پروژه‌هایی داریم که مربوط به پروژه‌های کلان شهر قم در سال ۱۴۰۲ می‌شود.

دهناد در ادامه گفت: یکی از نکاتی که در محله پردیسان مورد مطالبه مردم عزیز است بحث حمل و نقل عمومی است، در سال ۱۴۰۱ اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و در سال ۱۴۰۲ اعتباری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای خرید میدل باس اختصاص دادیم تا ضعف‌های بحث حمل و نقل عمومی در استان تا حدودی برطرف شود.

انتهای پیام/