– خبر ها استانها – به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، غلامعلی حداد عادل در سخنرانی که شامگاه چهارشنبه در مسجد خاتم‌الانبیاء منطقه  پردیسان شهر قم برگزار گردید، با اشاره به فرارسیدن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های این چهل سال گفت: حالا باید شکر خدا را بجا […]

– خبر ها استانها –

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، غلامعلی حداد عادل در سخنرانی که شامگاه چهارشنبه در مسجد خاتم‌الانبیاء منطقه  پردیسان شهر قم برگزار گردید، با اشاره به فرارسیدن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های این چهل سال گفت: حالا باید شکر خدا را بجا بیاوریم که چهل سال هست از این انقلاب می‌گذرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های انجام‌گرفته طی این چهل سال گفت: اگر مقایسه‌ای با پیش از انقلاب اسلامی دارا باشیم متوجه پیشرفت‌های بسیاری در این چهل سال می‌شویم، شما در سال ۵۶ در شهر قم دانشگاه یا مرکز پژوهش‌های این‌چنینی داشتید ؟ در طول سال‌های بعد از انقلاب مردم فشارهای بسیاری را متحمل شدند اما پیشرفت‌های چشمگیری را هم داشتند.

ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی  با عرضه آمار انتشار کتاب در سال‌های پیش از انقلاب که تعداد آن به ۶۰۰ می‌رسید و در سال ۹۶ به ۹۹ هزار کتاب دست یافته هست، اضافه کرد: شما به همین پیشرفت چند تساوی ببینید متوجه خواهد گردید که ایران چه بود و بعد از انقلاب اسلامی و الان در چهلمین سال به کجا دست یافته هست.

حداد عادل با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی ایران و عراق گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع پیشرفت ایران اسلامی جنگ بین ایران و عراق بود که نیروی انسانی فداکار و آماده را به جبهه‌های جنگ کشاند و از عرصه تولید و صنعت دستگیری.

وی دنبال کرد: سازمان‌ بین‌الملل بعد از اتمام جنگ خسارت‌های مالی این جنگ را ۱۰۰ هزار دلار تخمین کرد و حالا شما به برکت وجود مقام معظم رهبری، رشادت‌های جوانان انقلابی در عرصه‌های متفاوت و خون شهدا در دنیا در مقابل تمام مشکلات ایستاده‌اید و شاهد تمام آشفتگی‌های اروپا و امریکا هستید.

توضیحات حداد عادل در مورد بازنشستگی‌اش و شایعات در فضای سایبریحداد عادل: بدون کتابخانه نمی‌توانیم به اغراض آموزشی خود برسیمحداد عادل: سرچشمه مرجعیت علمی زبان سطح علمی کشور هست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی سال کنونی در انتظار این بودند که این آشفتگی‌ها را در تهران و شهرهای ایران بینند اما حال در شهرهای خودشان رخ‌داده و باید بگویم که این مبحث برای ما یک تذکر با اهمیت تلقی می‌شود که حواس خود را زیادتر به رخدادهای اطراف جمع کنیم.

حداد عادل روزهایی را که ایران برای داروسازی و پیشرفت به اورانیوم احتیاج داشت را یادآوری کرد و گفت : آن روزی که ما به اورانیوم ۲۰ درصد دست پیدا نمودیم به لطف شهدای هسته‌ای بود و در این امر هیچکدام از کشورهای اروپایی و امریکا به ما کمک نکردند لکن با تحریم برای ما مشکلاتی را به وجود آوردند.

وی اضافه کرد: روزی آمریکا آمد در منطقه به سبب سرنگون کردن صدام  بر عراق مسلط گردید اما نگاه کردید که پیروز این اتفاق مردم ایران بودند نه امریکا، علاوه بر این در راهپیمای اربعین شما جوانان عراقی را می‌بینید که برای ماساژ‌ پای زائران شور دادند و شما را به خانه‌ای خود دعوت می‌کنند و این امر نشان از نفوذ ایران در بین مردم عراق هست و این رخدادهای خواست خداوند هست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اظهارات سران اروپا و امریکا در مورد سوریه اضافه کرد: این عربستان و آمریکا بود که پول خرج می‌کرد تا اسلام را در منطقه محو کند، اما مردم یمن و لبنان از مقاومت امت ایران الگو گرفتند و این‌گونه در مقابل نا عدالتی ایستادگی کردند، دراین‌بین خدا اتفاق هایی رخ می‌دهد که به سود مردم ایران تمام می‌شود، برای نمونه، اگر ایران میلیون‌ها برای تبلیغ خباثت عربستان هزینه می‌کرد به این اندازه که به قتل رسیدن جمال خاشقچی در خدشه‌دار کردن چهره عربستان داشت تأثیرگذار نبود.

 

ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه دشمن در تحریم اقتصادی و بی‌بند وباری فرهنگی بسیار پیگیر هست، گفت: دشمن از طریق تحریم اقتصادی و فضای سایبری اهتمام در رایج شدن بی‌بندوباری در میان جوانان دارد.